آخرین اخباراجتماعافغانستانحقوق بشر

قاتلان مهسا اعدام نمی‌شوند

براساس گزارش‌‏ها، محاکمه‌ ابتدایی و علنی عاملان اختطاف و قتل «مهسا» شش ساله، امروز یک‌شنبه پنجم جوزا در کابل برگزار شد. در این نشست دادگاه به سی سال حبس عاملان قتل رای داد.

براساس گزارش‏ها، محاکمه‌ ابتدایی و علنی عاملان اختطاف و قتل «مهسا» شش ساله، امروز یک‌شنبه پنجم جوزا در کابل برگزار شد. در این نشست دادگاه به سی سال حبس عاملان قتل رای داد.
به گزارش خبرگزاری دید، هیئت قضایی محکمه ابتدایی پس از شنیدن صورت دعوای دادستان این پرونده و دفاعیه وکیل مدافع، «سجادآقا و روح‌الله» دو متهم این پرونده را از ابتدای روزهای نظارت‌شان به۳۰ سال زندان محکوم کرد.
هیئت قضایی تصریح کرده است که این حکم ابتدایی است و متهمان می‌توانند در خواست استیناف بدهند.
پیش از این شماری از شهروندان خواستار اعدام عاملان قتل مهسا شده بودند، اما هیئت قضایی گفت که این افراد سن ۱۸ سالگی را تکمیل نکرده‌اند و به همین دلیل به اعدام محکوم نشده‌اند.
آدم‌ربایان در ۱۹ حوت سال گذشته، مهسا شش ساله را از مربوطات ناحیه یازدهم شهر کابل ابتدا ربودند و سپس به قتل رساندند.
این آدم‌ربایان، پیش از قتل این کودک، برای رهایی او از خانواده‌اش ۳۰۰ هزار دالر مطالبه کرده بودند.
پولیس کابل در ۲۴ حوت همین سال، اعلام کرد که دو نفر از عاملان قتل مهسا را بازداشت کرده است.
بازداشت‌شد‌گان در همان روز به جرم‌شان در برابر رسانه‌ها اعتراف کردند. پولیس کابل یک روز پس از آن، پرونده قتل مهسا را برای بررسی و رسیدگی بیش‌تر به دادستانی کل فرستاد.
اداره دادستانی کل در ۱۷ حمل سال جاری اعلام کرد که این پرونده را به محکمه سپرده است.
پس از انتشار خبر قتل مهسا شش ساله، رییس جمهور غنی این عمل را «جنایت» خواند و به نهادهای مسئول دستور داد تا عاملان این رویداد را در روشنی قانون مجازات کنند.
هم‌زمان با آن، شهروندان کشور نیز نسبت به این قضیه واکنش گسترده نشان دادند و از نهادهای عدلی و قضایی، خواهان تعیین مجازات سنگین برای عاملان قتل این کودک شدند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا