آخرین اخبارافغانستانایرانخبر های مهمسیاست

سفیر افغانستان در تهران:

قدرت‌هایی در تلاش نابودی جمهوریت و حاکم شدن استبداد هستند

سفیر افغانستان در تهران می‌گوید وحدت ملی یکی از آرمان‌های شهدای افغانستان بود که هنوز هم ما نیاز داریم آن را به‌حیث عالی‌ترین هدف خود قرار دهیم.

سفیر افغانستان در تهران می‌گوید وحدت ملی یکی از آرمان‌های شهدای افغانستان بود که هنوز هم ما نیاز داریم آن را به‌حیث عالی‌ترین هدف خود قرار دهیم.
به گزارش خبرگزاری دید، مراسم گرامی‌داشت از هفته شهید و هجدهمین سالگرد شهادت احمد شاه مسعود قهرمان ملی افغانستان، عصر روز (سه شنبه ۲۵ سنبله) با حضور اقشار مختلف جامعه مهاجر افغان در ایران از جمله روحانیون، علما، بزرگان، دانشجويان، فرهنگيان، هنرمندان و ورزشكاران به همراه دیپلمات‌ها و کارمندان سفارت، در مقر سفارت افغانستان در تهران برگزار شد.
عبدالغفور لیوال، سفیر افغانستان در تهران گفت: مصادف بودن آغاز هفته شهید با عاشورای حسینی این مضمون را می‌رساند که شهادت در راه عدالت و آزادی همیشه جاودانه است و ما همیشه مدیون شهدا هستیم.
لیوال از شهدای قوای امنیتی یاد کرد و آن ها را شهدای مظلومی دانست که در این روزها از وجب وجب خاک افغانستان دفاع می‌کنند و به خاطر امنیت کشور هر لحظه بر تعداد شان افزوده می‌شود، اما حق شان حتی در سطح حُسن گفتار هم به‌جا نمی‌آید.
وی تصریح کرد: بهترین تجلیل از شهدا همانا ختم قرآن مجید و اتحاف آن به روح همه شهداست و از لحاظ ملی تنها چیزی که می‌تواند ما را به آرمان‌های شهدا نزدیک کند و روح آن‌ها را در عالم بقا شاد داشته باشد، توجه به اهداف و آرمان‌هایی است که به خاطرش شهید شدند.
سفیر افغانستان در تهران اظهار داشت: وحدت ملی یکی دیگر از آرمان‌های شهدای افغانستان بود که هنوز هم ما نیاز داریم آن را به حیث عالی‌ترین هدف خود قرار بدهیم.
عبدالغفور لیوال گفت: اصل مردم سالاری و جمهوریت که در آن هر انسان افغانستان حق تمثیل و تأمین اراده خود را داشته باشد و بتواند زعیم خود را انتخاب کند و امروز هستند قدرت‌هایی که تلاش می‌کنند حق انتخاب و تعیین زعیم سیاسی را از مردم ما بگیرند و استبداد را حاکم بسازند.
لیوال افزود: ارزش و آرمان بعدی حق شهروندی است و هر انسان در افغانستان به حیث شهروند این سرزمین باید حقوقی را داشته باشد که یک انسان در خاک و جامعه آبرومند خود می‌تواند داشته باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا