آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

سخنگوی نهادهای امنیتی:

قوای مسلح از حالت دفاعی به تعرضی تغییر موضع داده‌اند/ بیش از ۱۵۰۰ طالب در ۱۵۴ عملیات کشته شده

خبرگزاری دید: سخنگوی قوای مسلح کشور می‌گوید که نیروهای امنیتی و دفاعی در اکثر نقاط کشور از حالت دفاعی به حالت تعرضی تغییر موضع داده‌اند. او افزود که در اثر ۱۵۴عملیات نیروهای نظامی بیش از ۱۵۰۰ طالب کشته شده است.


جنرال اجمل عمر شینواری سخنگوی قوای مسلح کشور که امروز دوشنبه( ۴ اسد) در یک نشست خبری در کابل صحبت می‌کرد، همچنین گفت در ساحاتی که تهدیدات بلند است، نیروهای امنیتی و دفاعی در حالت دفاعی قرار دارند.
به گفته‌ او، ابتدا در این ساحات دفاع شدیدتر می‌شود و سپس با تجدید نیروها، این نیروها به حالت تعرضی تغییر موضع می‌دهند.
سخنگوی قوای مسلح کشور تأکید کرد که تاکنون در بیشتر نقاط کشور این روند تطبیق شده است و نیروها به حالت تعرضی تغییر موضع داده‌اند.
همچنین او گفت که این نیروها تاکنون کنترول بیش از ۳۰ ولسوالی را به‌ دست گرفته‌اند. به گفته‌ اجمل عمر شینواری، در بیشتر نقاط این مناطق، تحکیمات مدافعوی ایجاد و یا هم تقویت شده است.
از سویی هم، او گفت که نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در یک هفته‌ گذشته، ۱۵۴ عملیات شامل ضربات هوایی، توپچی، تصفیوی، تصرف، خاص و دستگیری را علیه جنگ‌جویان طالبان راه‌اندازی کرده‌اند.
به گفته‌ آقای شینواری، در جریان این عملیات یک‌هزار و ۵۲۸ جنگ‌جوی طالبان کشته و ۸۰۱ جنگ‌جوی دیگر این گروه زخمی شده‌اند. افزون بر این‌ها، ۱۶ جنگ‌جوی دیگر طالبان هم توسط نظامیان دولتی بازداشت شده‌اند.
او همچنین گفت که ۱۴ غیرنظامی در این مدت توسط طالبان کشته و ۲۹ غیرنظامی دیگر توسط جنگ‌جویان این گروه زخمی شده‌اند. سخنگوی قوای مسلح کشور افزود: «تعداد زیادی از تأسیسات عام‌المنفعه و اماکن دولتی در مناطقی که در آن‌جاها جنگ جریان دارد، توسط طالبان ویران و به آتش کشیده شده است».
اجمل عمر شینواری گفت که این گروه تنها در اسپین‌بولدک قندهار حدود ۴۰۰ خانواده را آواره و حدود ۱۰۰ غیرنظامی را تیرباران کرده‌اند. او تأکید کرد که این گروه در ولسوالی مالستان نیز چنین اقدامی کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا