آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادثحکومت

قیود شبگردی به خاطر خنثی کردن پلان‌های طالبان وضع شده

خبرگزاری دید: سخنگوی مشترک نهادهای امنیتی کشور می‌گوید که قیود شبگردی در ۳۱ ولایت به خاطر خنثی کردن پلان‌های جرمی گروه طالبان و شبکه‌های دیگر تروریستی وضع شده است. او تصریح کرده که بر اساس اطلاعات کشفی، گروه طالبان و برخی گروه‌ها تروریستی دیگر پلان داشتند که از سوی شب به حملات و تحرکات تروریستی بپردازند.


اجمل عمر شینواری سخنگوی مشترک قوای مسلح کشور روز یکشنبه(۳اسد) با نشر اعلامیه‌ای در پیوند به وضع قیود شبگردی در ۳۱ ولایت، می‌گوید که این تصمیم به خاطر خنثی کردن پلان‌های طالبان اتخاذ شده است.
اعلامیه حاکی است: به اساس اطلاعات کشفی و اوپراتیفی؛ طالبان، گروه های تروریستی و شماری از شبکه های سازمان یافته جرمی پلان دارند تا با استفاده از تاریکی شب دست به حملات و تحرکات تروریستی و جنایی بزنند.
آقای شینواری در این اعلامیه افزوده که «بنأ جهت دفع و طرد هر نوع پلان خصمانه دشمن و حفظ هرچه بهتر مصئونیت مردم ملکی، رهبری دولت جمهوری اسلامی افغانستان تصمیم گرفته است تا اطلاع ثانی در شماری از ولایات کشور قیود شب گردی را از ساعت ۱۰ شب تا ساعت ۴ صبح وضع نماید».
سخنگوی قوای مسلح تصریح کرده که در ساعات قیود شبگردی، گزمه‌های سیار نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در ساحات مربوطه در حال گشت زنی می‌باشند و در حالات ضروری، مریضی، استفاده از آمبولانس و سایر موارد غیر مترقبه، با درنظرداشت رعایت اصول قیود شبگردی با باشندگان محل، همکاری‌های لازم صورت خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا