آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

لاوروف در نشست تهران: از ایجاد دولت فراگیر در افغانستان پشتیبانی می‌کنیم

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نشست تهران گفت که از ایجاد دولت همه‌شمول در افغانستان حمایت می‌کند و منافع تمام قومیت‌ها باید در این کشور رعایت شود.


به گزارش خبرگزاری دید، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه(۵ عقرب) که به صورت مجازی در نشست تهران سخنرانی می‌کرد گفت که منافع تمام گروه‌ها و قومیت‌ها در این کشور باید در نظر گرفته شود.
لاوروف در این نشست گفت: ما معتقدیم باید منافع همه گروه‌ها و قومیت‌ها در افغانستان رعایت شود و از ایجاد یک دولت کاملاً فراگیر در افغانستان حمایت می‌کنیم.
وی افزود: باید حقوق زنان و مذاهب محترم شمرده شود و با قاچاق مواد مخدر و تروریزم در افغانستان و کشورهای اطرافش مبارزه شود.
وزیر خارجه روسیه همچنین از همسایگان افغانستان دعوت کرد تا با توجه به خروج ناتو و امریکا از افغانستان، کشور خود را پایگاه آن‌ها قرار ندهند.
لاوروف بیان داشت: واضح و روشن است که بدون مقابله قاطعانه با تولید و قاچاق مواد مخدر، گروهک‌های تروریستی بین‌المللی که در افغانستان جا گرفته‌اند و از خارج هدایت می‌شوند، بعید است بشود سیاست خارجی عادیی، به ویژه با کشورهای همسایه که قبل از همه هدف این موارد مخرب هستند، تدوین و اتخاذ کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که نشست‌ها در باره افغانستان مکمل یکدیگر باشند و بیشتر جنبه عملی داشته باشند.
گفتنی است که دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه امروز در تهران دایر گردید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا