آخرین اخباراسلایدشوافغانستاندسته بندی نشدهسیاست

رییس جمهور غنی:

لویه جرگه در مورد رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان تصمیم می‌گیرد

رییس جمهور محمد اشرف غنی در بیانیه عیدی‌اش رهایی ۴۰۰ زندانی باقی مانده گروه طالبان را مربوط به تصمیم لویه جرگه دانست و گفت که لویه جرگه مشورتی را فراخواهد خواند.


به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور غنی روز گذشته در سخنانی به مناسبت عید قربان در ارگ افزود که وی بر اساس قانون اساسی و قانون جزا صلاحیت رهایی ۴۰۰ زندانی طالبان را ندارد و به همین دلیل، در نظر دارد که برای مراجعه به تصمیم مردم، لویه‌جرگه مشورتی تشکیل دهد.
وی افزود که این لویه‌جرگه به زودی برگزار خواهد شد و از اعضای پارلمان نیز خواست که برای انجام این کار از رخصتی‌ تابستانی‌شان برگردند. گفتنی است که رخصتی تابستانی اعضای پارلمان از یکم اسد آغاز شده و تا پانزدهم سنبله ادامه می‌یابد.
آقای غنی هم‌چنان تصریح کرد که دلیل برگزاری این لویه جرگه، برداشتن موانع فرا راه روند صلح و آغاز مذاکرات مستقیم است.
رییس جمهور غنی در ادامه افزود که رهانشدن ۴۰۰ زندانی طالبان به معنای جواب منفی در مورد رهایی کامل زندانیان طالبان نبوده، بل‌که وی می‌خواهد که در این مورد با مردم مشورت کند.
رییس جمهور غنی در ادامه از طالبان خواست که هرچه زودتر با هیأت مذاکره‌کننده دولت وارد مذاکرات مستقیم شوند. وی افزود که دو طرف در جریان مذاکرات روی رهایی سایر زندانیان نیز گفت‌وگو کرده و تصمیم خواهند گرفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا