آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

ظریف به ملا برادر:

ما از یک دولت فراگیر با حضور همه اقوام و مذاهب حمایت می‌کنیم

وزیر امور خارجه ایران در دیدار با هیئت طالبان خطاب به آنان گفته است که مردم افغانستان از شما هستند و نباید در عملیات‌ها هدف قرار گیرند. او همچنین افزوده است که ایران از یک دولت فراگیر با حضور همه اقوام، مذاهب و طرف‌ها حمایت می‌کند..

به گزارش خبرگزاری دید، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران با ملا عبدالغنی برادر معاون سیاسی گروه طالبان و هیئت همراهش دیدار و گفت‌وگو کرده است.
در این دیدار دو‌ طرف در مورد مسائل جاری منطقه، اوضاع داخلی افغانستان و چگونگی پیشبرد روند مذاکرات صلح بحث و مشورت کرده‌اند.
ظریف در این دیدار تصریح کرده است: ما از یک دولت فراگیر اسلامی باحضور همه قومیت‌ها و مذاهب حمایت می‌کنیم و آن را ضرورتی برای افغانستان می‌دانیم.
وی خطاب به هیئت طالبان گفته است: مردم افغانستان از شما هستند و نبایستی در عملیات‌ها هدف قرار گیرند.
وزیر امور خارجه ایران همچنین با اشاره به قانون اساسی و نظام کشور تصریح کرده است: ما نمی‌توانیم شرایط را در خلاء در نظر بگیریم و این شرایط را برای رسیدن به حکومت آینده مشارکتی می‌شود در نظر گرفت.
هم‌زمان با حضور هیئت سیاسی طالبان در تهران، هیئت مستقل دیگری از طالبان به سرپرستی شیرمحمد عباس استانکزی در مسکو حضور دارد.
پیش از این، وزارت امور خارجه کشور و شورای عالی مصالحه ملی اظهار داشتند که سفر هیئت طالبان به تهران در هماهنگی با آنان صورت گرفته و هدف از سفر این است که ایران، این گروه را در مورد اجماع منطقه‌‌ای برای تامین آتش‌بس فوری، دستیابی به یک توافق جامع صلح در چهارچوب نظام جمهوری و حفظ ارزش‌های قانون اساسی افغانستان آگاه سازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا