آخرین اخبارافغانستانسیاست

مبارزه با داعش؛ طا-لبان صدها جنگجو به ننگرهار اعزام کردند

خبرگزاری دید: مقامات امنیتی طا-لبان گفته‌اند که آن‌ها برای مقابله با داعش شاخه خراسان صدها جنگجو را در ماه‌های اخیر به ولایت ننگرهار در شرق افغانستان اعزام کردند.

واشنگتن‌پست به نقل از مقامات امنیتی طا-لبان گفته است که بیش از ۱ هزار و ۳۰۰ جنگجوی دیگر طا-لبان در ماه گذشته به ولایت ننگرهار اعزام شدند تا عملیات‌ها علیه گروه تروریستی داعش افزایش یابد.
به گفته ساکنان شهر جلال‌آباد و جنگجویان طا-لبان، حملات شبانه علیه داعش شاخه خراسان روند صعودی دارد و صدها عضو دستگیر شده این گروه یا ناپدید شده‌اند و یا هم کشته.
قاری نورالله فاتح عضو طا-لبان در بخش استخابارات شهر جلال‌آباد گفته است: جنگ دشوار است و بلی بعضی اوقات وحشیانه است، اما مجبوریم داعش را ریشه‌کن کنیم نه فقط برای افغانستان، بلکه به خاطر کل جهان. اگر کسی به ما تسلیم نشود، او را می‌کشیم.
فاتح تخمین می‌زند که هر هفته در شهر جلال‌آباد، بین ۷-۱۰ فرد مظنون داعش دستگیر و حدود ۶ تن کشته می‌شوند.

در همین حال، بزرگان قومی در ننگرهار از طا-لبان خواسته‌اند تا کشتار را خاتمه دهند. آن‌ها هشدار می‌دهند که نمی‌توانند جلوی پیوستن جوانان خود را به گروه داعش بگیرند.
از سویی هم، یکی از ساکنین شهر جلال‌آباد تحت شرایطی گفته است: جنگجویان طا-لبان با این ولایت آشنایی نداشته و هیچ راهی برای بررسی اطلاعاتی که در مورد اهداف (داعش) دریافت می‌کنند، ندارند. بنابر این، آن‌ها دنبال هرکسی که مشکوک شوند می‌روند، می‌کشند و می‌گویند او داعشی بود.
با این حال، ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طا-لبان در کنفرانس‌های خبری اخیر تهدید داعش را کم اهمیت جلوه داد و گفت که آن‌ها در میان افغان‌ها از هیچ حمایتی برخوردار نیستند.
این در حالی است که گروه تروریستی داعش مسئولیت چندین حمله مرگبار علیه غیرنظامیان را در برخی ولایات افغانستان به دوش گرفته است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا