آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

عبدالله:

متقاعد نشده‌ام که طالبان خواهان صلح هستند/ رهبران سیاسی متحد نشوند جنگ خواهد شد

عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه می‌گوید که رهبران سیاسی افغانستان باید در مذاکره با طالبان متحد شوند و یا منتظر درگیری‌های شدید و تلخ پس از خروج نیروهای خارجی باشند.


به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید هنوز قانع نشده که طالبان صلح می‌خواهند و این که رهبران سیاسی افغانستان باید در مذاکرات یکپارچه باشند.
داکتر عبدالله در مصاحبه با آسوشیتدپرس هشدار داده است که اگر رهبران سیاسی وحدت نداشته باشند، تاریخ و میلیون‌ها تن از مردم این کشور آن‌ها را به سختی قضاوت خواهد کرد.
عبدالله در رابطه به آغاز خروج رسمی نیروهای خارجی از افغانستان گفته که این امر «چالش‌های بزرگی» را برای افغانستان رقم خواهد زد.
وی گفته است: من این را پایان دنیا برای مردم مان نمی‌دانم. من می‌گویم که این بسیار چالش‌برانگیز خواهد بود و به همین دلیل معتقدم که تمام تمرکز باید روی دستیابی به صلح باشد، این فقط شامل ما نمی‌شود، بلکه شامل جانب دیگر نیز می‌شود.
با این حال، رییس شورای عالی مصالحه ملی افزوده است که هنوز متقاعد نشده طالبان صلح می‌خواهند.
به گفته وی، شورای مصالحه ملی پیام‌های متعددی از جانب طالبان دریافت کرده‌ اما تا کنون تعهدی از سوی این گروه برای صلح ندیده تا روی آن اتکا کند.
داکتر عبدالله در ادامه بیان داشته که به طالبان گفته است: هرچیزی که می‌خواهید روی میز مذاکره مطرح کنید. ما آماده گفت‌وگو در مورد آن هستیم. ما آماده هستیم تا روش‌هایی را پیدا کنیم که برای هر دو طرف مفید باشد.
وی همچنین گفته که طالبان نمی‌توانند از طریق نظامی پیروز شوند و حتی قدرت‌های منطقه‌ای، از جمله پاکستان بارها تسخیر نظامی را رد کرد‌اند.
عبدالله عبدالله تأیید کرده است که مقر رهبران طالبان در شهرهای پاکستان است.
با این حال، رییس شورای مصالحه در مورد روند صلح افزوده است: یک توافق صلح‌آمیز و فراگیر، این چیزی است که همه به آن اعتقاد دارند. … خدا نکند اگر صلح نشود، البته هیچ‌کس تاریخ اخیر کشور را فراموش نکرده است. بنابراین همه کارها باید انجام شود تا پیامدهای جدی خروج نیروهای خارجی از کشور کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا