آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

مجلس نمایندگان: بقای جمهوریت بقای افغانستان است

مجلس نمایندگان کشور می‌گوید که حفظ دستاوردهای ۱۹ ساله از خواست‌های مردم افغانستان است و باید حکومت از این دستاوردها در روند صلح با قاطعیت دفاع کند.

به گزارش خبرگزاری دید، مجلس نمایندگان کشور امروز چهارشنبه (۱۶ میزان) با نشر اعلامیه‌ای گفته است: «دستاوردهای ۱۹ ساله و تفکیک قوا برای ما قابل ارج است. مردم افغانستان در طول این سال‌ها برای چندین‌بار نماینده‌ مورد انتخاب‌شان را به شورای ملی فرستاده و رکنی از این دولت را تکمیل کرده است. در کنار این آزادی بیان و حقوق زنان و حقوق بشر را تأمین نموده‌ایم».
در اعلامیه ضمن تأکید بر تحکیم و حفظ نظام سیاسی و نهادهای ملی کنونی در افغانستان گفته شده که در روند صلح نباید هیچ‌کسی به هیچ بهانه‌ای برای از بین ‌بردن این نظام و نهادها تلاش کند.
اعلامیه همچنان تصریح کرده است: «جامعه‌ جهانی بداند که ما در افغانستان نظام موردپسند اکثریت مردم را داریم و بقای افغانستان را در بقای جمهوریت می‌بینیم.»
همزمان با این، صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری در صفحه توییتر خویش نگاشته که بدون شک مجلس نمایندگان این موقفش را در روشنایی منافع ملی، مصالح ملی و خواست اکثریت شهروندان کشور اتخاذ کرده است.
مجلس نمایندگان در حالی این اعلامیه را نشر می‌کند که نزدیک به سه هفته از شروع مذاکرت میان‌افغانی می‌گذرد؛ اما تاکنون دو طرف روی کارشیوه/ طرزالعمل مذاکرت به توافق نرسیده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا