آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

مجلس نمایندگان: حکومت باید از بسیج‌های مردمی حمایت همه جانبه بکند

رییس مجلس نمایندگان می‌گوید که حکومت باید بسیج‌های مردمی را در چارچوب نیروهای وزارت دفاع مورد حمایت همه جانبه قرار دهد.


به گزارش خبرگزاری دید: میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان امروز دوشنبه (۷ سرطان) در نشست عمومی این مجلس گفت که نیروهای بسیج مردمی برای دفاع از تمامیت ارضی و حفظ ارزش‌های نظام جمهوری و به حمایت از نیروهای دفاعی و امنیتی سلاح برداشته‌اند و فعالیت آنان باید قانونی شود، حکومت باید این افراد را تحت نام ارتش محلی در چارچوب وزارت دفاع ملی مورد «حمایت همه‌جانبه» قرار دهد.
آقای رحمانی افزود که تعدادی از اعضای مجلس نمایندگان نیز در ولایت‌های مختلف کشور علیه گروه طالبان بسیج شده‌اند.
او همچنین تأکید کرد: «همه وظیفه داریم که در شرایط حساس کنونی از هر طریق ممکن از نظام و دولت خود حمایت کنیم و در کنار نیروهای نظامی خود قرار گیریم».
از سویی هم، رییس مجلس نمایندگان از اعضای این مجلس خواست که برای جلوگیری از سقوط ولسوالی‌ها به‌ دست طالبان، هرچه زودتر چگونگی سقوط ولسوالی‌ها و دلایل آن را به ‌گونه‌ جدی و همه‌جانبه مورد ارزیابی قرار دهند و نتایج آن را به هیئت اداری مجلس به‌ گونه‌ کتبی بسپارند.
به گفته‌ او به‌ دنبال این ارزیابی، مجلس نمایندگان در هماهنگی با نهادهای ذیربط حکومتی تصامیم اساسی برای جلوگیری از سقوط ولسوالی‌ها اتخاذ می‌کند.
همچنین میررحمان رحمانی از گروه طالبان و نیروهای دولتی خواست که به غیرنظامیان و دارایی‌های آنان آسیبی نزند. او با اشاره به تخریب دکان‌ها در ولسوالی‌های اندخوی فاریاب و سیاه‌گرد پروان گفت که هدف‌قراردادن غیرنظامیان و دارایی‌های آنان خلاف آموزه‌های اسلامی و اخلاقی و مفاد قوانین جنگی است.
گفتنی است که قبل از این هم آقای رحمانی گفته بود که مجلس نمایندگان از بسیج مردمی علیه طالبان در چارچوب نیروهای خیزش مردمی استقبال می‌کند. او از حکومت خواسته بود که این افراد را تمویل، تجهیز و مدیریت کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا