آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

مجلس نمایندگان کشور حملات اسراییل را بر فلسطینیان «جنایت ضد بشری» خواند

خبرگزاری دید: مجلس نمایندگان ضمن حمایت و تقدیر از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور، حملات «ظالمان» اسراییل را بر ملت مظلوم فلسطین محکوم کرد.


مجلس نمایندگان کشور در نشست امروز دوشنبه(۲۷ثور) که به ریاست میر رحمان رحمانی برگزار شد، از نهادهای جهانی خواست که بیشتر از این نظاره گر قتل عام مردم بی‌دفاع فلسطین نباشند.
در این نشست، اعضای مجلس گفتند: حملات وحشیانه اسراییل بالای فلسطین وسکوت درد آور جامعه جهانی باعث نگرانی ما گردیده، بناءً از شورای امنیت سازمان ملل متحد، کنفرانس کشورهای اسلامی، نهادهای مدافع حقوق بشر و کشورهای جهان می‌خواهیم تا نقش مسئولانه خویش را به خاطر پایان بخشیدن به این جنایت ضد بشری اسراییل ایفا کرده، به درد ورنج مردم مظلوم فلسطین رسیدگی نمایند و بیشتر نظاره‌گرقتل عام مردم بی‌گناه فلسطین نباشند.
از سویی هم، اعضای مجلس درجلسه روی افزایش ناامنی درولایت‌های کابل، هلمند به خصوص حادثه المناک مکتب سیدالشهدای غرب کابل و ترورمفتی نعمان فضلی حین ادای نماز جمعه در ولسوالی شکردره ولایت کابل بحث کرده، ترورعلما را تأسف بار بیان نمودند و از نهادهای امنیتی خواستند تا در تأمین امنیت جان علمای دین توجه جدی نمایند.
همچنان اعضای مجلس، از در انزوا قرار گرفتن پارلمان افغانستان در بحث صلح و اجماع ملی انتقاد کرده، ازتمام سیاسیون کشور خواستند تا به خاطر تامین امنیت و برقراری صلح درکشور مسئولیت دینی و وجیبه ملی خود را ادا کرده، باهم متحد وهم فکر شوند ونیز از حکومت خواستند تا چگونگی سفر لوی درستیز پاکستان و انگلستان را با مردم افغانستان شریک سازد.
میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان، گفت: باوجود اعلام آتش بس ازسوی گروه طالبان در ایام عید جنگ کاهش چشم گیرنداشت، متأسفانه با سپری شدن این ایام حملات طالبان ازسرگرفته شده است، بناءً ما از آدرس خانه ملت به طالبان صدا می‌زنیم که تداوم جنگ وخشونت به روند صلح صدمه وارد می‌کند، نیاز است آتش‌بس را تمدید نمایند تا راه برای صلح هموار گردد.
آقای رحمانی دررابطه به منفجرشدن پایه‌های برق در شمال کابل ازنهادهای عدلی وقضایی خواست تاعاملان این جنایت ملی را به سزای اعمال شان رسانده به اشد مجازات محکوم نمایند.
در ادامه آقای رحمانی، قهرمانی وشجاعت نیروهای امنیتی را قابل تقدیر دانسته، ازهمه وکلاء خواست با حمایت ازاین حامیان کشور، خون اهدا نمایند.
این در حالی است که مطابق اظهارات رییس مجلس نمایندگان، ۲۰۰ نماینده در نشست عمومی امروز غیر حاضر بوده و تنها ۴۷ نماینده در صحن مجلس حضور یافته بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا