آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

مجمع صلح و رهایی؛ نخستین جرقه اجماع ملی برای صلح!

مجمع صلح و رهایی افغانستان از بحران که به تازگی با حضور برخی چهره‌های سیاسی کشور در هرات بنیانگذاری شده است، موضعش را در قبال صلح و انتخابات با نشر اعلامیه‌ای اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاری دید، مجمع صلح و رهایی افغانستان از بحران با نشر اعلامیه‌ای، امروز چهارشنبه(۲۰ سنبله) موضعش را در قبال صلح و انتخابات، جلوگیری از تقلب در انتخابات و تشویق طرف‌های متخاصم برای آغاز گفت‌وگوهای میان‌افغانی اعلام نمود.
این مجمع با حضور برخی چهره‌های جهادی در هرات هسته گذاری شده و تاکید نموده که برای برون‌رفت از بحران موجوده تلاش می‌کند تا اجماعی برای صلح به وجود آورد.
متن کامل اعلامیه:
اعلامیه‌ مطبوعاتی مجمع صلح و رهایی افغانستان از بحران
ملت شریف افغانستان!
افغانستان در شرایط سخت و بحرانی قراردارد، رهایی از معضلات و بحران‌های موجود، تلاش‌های مسئولانه و رسالت‌مندانه همه اقشارِ مردمان کشور را می‌طلبد. با در نظرداشت شرایط ناگوار کشور، موج نا امنی‌ها، نگرانی‌های مربوط به برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه، بحث مصالحه به عنوان اولویت مهم مردم افغانستان؛ برخی از رهبران و شخصیت‌های ملی و تأثیرگذار کشور در شهر هرات گرد هم آمده و هسته نخست مجمع صلح و نجات را تأسیس و توسعه آن را مورد تصویب قرار دادند.
این مجمع به منظور نجات کشور از بحران‌های موجود و مشکلات ناشی از تعویق گفت‌وگوهای صلح و تهدیدات پیشروی انتخابات ریاست جمهوری، موارد ذیل را مورد بحث و تصویب قرار دادند:
۱- ایجاد محورِ مطمئن برای انسجام مردم افغانستان و تلاش برای رهایی کشور از بحران‌های موجود.
۲- حمایت از روند صلح عادلانه و تشویق طرف‌های ذیدخل برای آغاز دوباره مذاکرات.
۳- ارائه طرح جامع برای صلح پایدار و تلاش برای آغاز مذاکرات همه شمول بین‌الافغانی.
۴- ارائه طرح برای برگزاری انتخابات شفاف، عادلانه، مشروع و قابل پذیرش برای مردم افغانستان.
۵- حمایت از طرح پیشنهادی شورای نامزدان ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ در رابطه با برگزاری انتخابات شفاف و مکانیزم ارائه شده.

  1. ارائه طرح اصلاح ساختار نظام به جهت تحکیم وحدت ملی، عدالت اجتماعی و پاسخگو سازی بیشتر نظام در کشور.
  2. تفاهم با شخصیت‌های ملی و احزاب سیاسی جهت توسعه و فراگیر شدن این مجمع.
    این مجمع از شخصیت‌های ملی، جریان‌های سیاسی و مردم افغانستان می‌طلبد تا برای تحکیم وحدت ملی، حفظ ارزش‌های اسلامی، مردم سالاری و حقوق شهروندی گام‌های بلندی برداشته با این حرکت بزرگ ملی همراه شده و زمینه‌های همسویی برای صلح و حکومت‌داری خوب را در چارچوب منافع ملی کشور
    بوجود آورند.
    با احترام
    مجمع صلح و رهایی افغانستان از بحران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا