آخرین اخبارافغانستانسیاست

شورای رهبری:

مجمع عمومی جمعیت اسلامی برگزار می‌شود/ صلاح‌الدین ربانی و ضیا مسعود هم اشتراک کنند

جمعیت اسلامی در اعلامیه‌ای می‌گوید که قرار است به زودی مجمع عمومی این حزب با اشتراک تمام اعضای آن برگزار شود. در اعلامیه از صلاح‌الدین ربانی و ضیا مسعود خواسته شده که در کنگره عمومی اشتراک کنند.


به گزارش خبرگزاری دید، شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی اعلام کرد که قرار است به زودی مجمع عمومی این حزب برگزار شود.
این حزب با نشر اعلامیه‌ای گفته است که وقتی این تصمیم شورای رهبری با سران و نخبگان این حزب در سراسر کشور شریک ساخته شد، همه از آن استقبال کردند.
بنا بر اعلامیه، دیدگاه جمعی اینست که جمعیت اسلامی از طریق مجمع عمومی مشروعیت خود را کسب کند و این تصمیم قطعی و برگشت ناپذیر اکثریت اعضای شورای رهبری است.
در بخشی از اعلامیه، از صلاح‌الدین ربانی و احمد ضیا مسعود خواسته شده که در مجمع عمومی اشتراک کرده و از دموکراسی و انتخابات درون حزبی را احترام کنند.
متن کامل اعلامیه:
از تاسیس جمعیت اسلامی افغانستان توسط رهبر شهید پروفیسور استاد برهان‌الدین ربانی، حدود شصت سال می‌گذرد. رهبرفقید جمعیت اسلامی بارها آرزو داشتند که کنگره جمعیت اسلامی برگزار شود، اما عمر مجالش نداد ورنه قرار بود تا یک هفته‌ دیگر کنگره جمعیت اسلامی برگزار گردد.
مبتنی بر‌همان آرزوی رهبر شهید و تقاضای مکرر وزارت محترم عدلیه، شورای رهبری حزب با اکثریت قاطع آرا تصمیم گرفت که نخستین کنگره این حزب پرافتخار دایرشود. وقتی این تصمیم شورای رهبری را با نخبه‌ها و سران این حزب در سراسر کشور شریک ساختیم با موجی از استقبال و اعلام حضور آنان روبرو شد.
نمایندگان جناب صلاح‌الدین ربانی در دیدارهایی که با رهبری جمعیت اسلامی داشتند، براین امر تاکید می‌نمودند که دیدگاه ما باید در نشست ترکیه واحد باشد، ما به برگزاری کنگره هیچ ایرادی نداریم. همینگونه در دیداری که رییس شورای اجرایی جمعیت اسلامی و‌ محترم محمد یونس قانونی معاون پیشین ریاست جمهوری و عضو ارشد شورای رهبری جمعیت اسلامی با میزبانی محترم زلمی مجددی با برادران عزیز جناب صلاح‌الدین ربانی و جناب احمدضیا مسعود روی توحید دیدگاه در روند صلح داشتند، از ایشان دعوت رسمی صورت گرفت که در کنگره جمعیت اسلامی حضور یابند که آنان از اشتراک خویش چیزی نگفتند و با دایر شدن مجمع عمومی نیز هیچ‌گونه مخالفتی نشان ندادند، بلکه ابراز موافقت کردند.
دیدگاه جمعی اینست که جمعیت اسلامی از طریق مجمع عمومی مشروعیت خود را کسب کند و این تصمیم قطعی و برگشت ناپذیر اکثریت اعضای شورای رهبری است.
یکبار دیگر‌ از جناب صلاح‌الدین ربانی و جناب احمد ضیا مسعود رسماً دعوت می‌گردد که با حضور در کنگره جمعیت اسلامی و نامزد نمودن خویش در فضای باز و باهمی، انتخاب درون حزبی را احترام بگذارند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا