آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

محب: خانواده‌های طالبان در کشورهای دیگر گروگان هستند

مشاور شورای امنیت ملی کشور می‌گوید گروه طالبان مستقل نبوده و توسط کشورهای دیگر کنترول می‌شوند. به گفته او، خانواده‌های اعضای این گروه در کشورهای دیگر گروگان هستند.

حمدالله محب
به گزراش خبرگزاری دید، حمدالله محب مشاور شورای امنیت ملی در نشست امنیتی که امروز یک‌شنبه(۶ دلو) در قول اردوی هوایی کشور برگزار گردید، گفت که حکومت افغانستان برای تامین صلح با طالبان تمام توان و تلاش‌های خود را به کار برده و گام‌های استوار نیز در این راستا برداشته است، اما طالبان هیچ‌گونه اراده و اقدام لازم برای صلح از خود نشان نداده‌اند.
به اساس خبرنامه دفتر شورای امنیت ملی، حمدالله محب در این نشست بیان داشت که این گروه (طالبان) نه تنها دست از خشونت و افغان‌کشی برنداشته‌اند بلکه به منظور اخاذی و مردم‌آزاری دست به چور و چپاول در مسیر شاهراه‌ها می‌زنند.

حمدالله محب
او افزوده است که طالبان شماری زیادی از هموطنان ما را که برای مردم و خاک خود صدای حق‌طلبانه بلند کردند، به شهادت رسانیدند و همچنین دارایی عامه و تاسیسات ملی را تخریب نمودند.
به گفته مشاور امینت ملی، «طالبان مستقل نبوده و توسط کشور دیگری کنترول می‌گردند که حتی خانواده‌های آن‌ها در آنجا گروگان می‌باشند».
او در ادامه افزوده است: «ما و نیروهای امنیتی ما در برابر آن‌ها آماد‌گی کامل داريم و از خاک و مردم خویش با قاطعیت حفاظت می‌نمایم».
اکثریت خانواده‌های گروه طالبان به شمول اعضای رهبری این گروه در بیرون از کشور زندگی می‌کنند. چندی پیش رییس عمومی امنیت ملی گفته بود که این گروه در پی آن است تا شورای رهبری شان را که در کویته پاکستان موقعیت دارد، به داخل افغانستان منتقل کنند.

حمدالله محب

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا