آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

محب: در جریان محافظت از پایگاه‌های امریکایی‌ها از سوی طالبان نیستیم

مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که حکومت افغانستان در جریان برنامه حفاظت پایگاه‌های امریکایی توسط طالبان قرار ندارد و در این مورد با دولت افغانستان صحبت نشده.


به گزارش خبرگزاری دید، حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور امروز شنبه(۱۱ثور) در یک نشست خبری با مسئولان امنیتی گفت که حکومت در جریان توافق سری امریکا و طالبان برای حفاظت از پایگاه‌های امریکایی قرار ندارد.
محب می‌گوید که چنین موضوعی در صورت صحت آن، «حیران‌کننده» نیست؛ زیرا طالبان یک گروه قدرت‌طلب است و برای کسب قدرت دست به هر اقدامی می‌زند.
مشاور امنیت ملی می‌گوید که به «خوب و بد» بودن محافظت پایگاه‌های امریکایی از سوی طالبان کاری ندارد، اما این گروه در گذشته مردم را به بهانه همکاری با نیروهای خارجی و حضور آن‌ها، می‌کشت. محب تأکید کرد که طالبان یک گروه وابسته به یک کشور و به ویژه «استخبارات» پاکستان است.
اخیراً رویترز گزارش داده است که گروه طالبان طبق مفاد یک ضمیمه پنهانی توافق‌نامه دوحه، از پایگاه‌های نظامی نیروهای بین‌المللی در برابر حملات گروه‌های تندرو رقیب محافظت کرده است.
حمدالله محب به موضوع رهایی زندانیان طالبان و حذف نام رهبران این گروه از فهرست سیاه، نیز اشاره کرد.
به گفته او، گروه طالبان برای رهایی زندانیانش باید به دولت افغانستان مراجعه کند و به آدرس‌های اشتباه نروند؛ زیرا دولت دروازه صلح را به روی طالبان گشوده‌ است.
محب درباره کشیدن نام طالبان از فهرست سیاه گفت، گروهی که شفاخانه را هدف قرار می‌دهد و به غیرنظامیان در لوگر تلفات وارد کرده است، قصد خروج از فهرست سیاه سازمان ملل متحد را ندارد.
مشاور امنیت ملی گفت که برای طالبان هر افغان یک هدف است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا