آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاست

محب: طالبان می‌خواهند با زور به قدرت برسند/ اجازه نمی‌دهیم دولت افغانستان سقوط کند

حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور می‌گوید که طالبان می‌خواهند از راه زور به قدرت برسند، او افزود که حکومت و مردم افغانستان به طالبان اجازه نخواهند داد که نظام را سقوط بدهند.


آقای محب که با رییس جمهور اشرف غنی به ایالات متحده امریکا رفته، در یک گفت‌وگوی ویژه با بخش پشتوی صدای امریکا گفته که طالبان متعهد به صلح نیستند.
محب افزوده: طالبان تاکنون نشان داده‌اند که هیچ تعهدی به صلح ندارند. طالبان خواستند که از مذاکرات صلح امتیاز بگیرند و گرفتند. یکی از تعهدات آنان این بود بود که مذاکرات معنادار داشته باشند، ولی تاکنون این کار را نکرده‌اند. ما تاکنون تعهدی از سوی طالبان برای صلح ندیده‌ایم. آرزوی طالبان رسیدن به قدرت از طریق زور است.
مشاور امنیت ملی کشور در باره سقوط شماری از ولسوالی‌ها در برخی ولایات گفت که طالبان برای نخستین بار از جنگ پنهانی به جنگ آشکار روی آورده‌اند. محب گفت که در هنگامه خروج نیروهای خارجی، طالبان با سقوط برخی مناطق خواستند در میان مردم انتباهی را به میان آورند که گویا با رفتن نیروهای خارجی حکومت سقوط می‌کند.
محب در این مصاحبه همچنین گفت که مردم و حکومت افغانستان اجازه نمی‌دهند که نظام سقوط کند. او افزود« هرچند طالبان در چند روز اخیر مقداری پیشرفت داشته‌اند، اما این چیزی نیست که نتوانیم جلو آن را بگیریم. طالبان از جنگ پنهان به جنگ آشکار روی آورده‌اند. آنان صف نظامی دارند و صفوف شان می‌شکند و اوضاع تغییر می‌کند.
مشاور امنیت ملی در مورد سفر هیئت افغانستانی به رهبری رییس جمهور غنی به واشنگتن گفت که پس از خروج نیروهای خارجی از افغانستان، پنجره جدیدی در روابط کابل و واشنگتن باز می‌شود و در این سفر با رییس جمهور جو بایدن و سیاستمداران دیگری که در باره وضعیت افغانستان ارتباط داشته باشند، در مورد جزئیات فصل جدید روابط گفت‌وگو می‌شود.
گفتنی است که رییس جمهور غنی در راس هیئتی شامگاه روز چهارشنبه عازم ایالات متحده امریکا شد و تاکنون با رییس جمهور بایدن و برخی مقامات دیگر امریکایی دیدار داشته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا