آخرین اخبارافغانستانسیاست

محقق: موفقیت در برابر تروریزم بستگی به اجماع جهانی دارد

محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرایی، شام روز گذشته با هوگو لارنس، سرپرست سفارت امریکا در کابل ملاقات کرده و گفته است که موفقیت در برابر پدیده تروریزم جهانی مستلزم وفاق جامعه جهانی و تشریک مساعی کشورهای منطقه است.


به گزارش خبرگزاری دید، به نقل از دفتر مطبوعاتى معاونت دوم رياست اجرائيه، در این دیدار آقای محقق راهبرد جدید ایالات متحده را در مورد افغانستان، جامع خوانده و افزوده است که مبارزه علیه پدیده تروریزم جهانی به سرمایه‌گذاری مادی و معنوی تمام کشورهای جهان نیاز دارد.
در همین حال، سفیر امریکا، با اشاره به وضعیت امنیتی افغانستان گفت که حضور نظامیان امریکا در این کشور تا زمان محو کامل گروه‎های تروریستی و ایجاد امنیت سراسری بستگی دارد.
همچنان آقای لارنس افزود که گروه تروریستی طالبان از راه جنگ امتیازی به دست نخواهند آورد و اگر به گزینه صلح فکر نکنند در هیچ جایی امنیت نخواهند داشت.
در راهبر تازه امریکا به استفاده جدی از گزینه نظامی در برابر گروه‎های تروریستی در افغانستان و منطقه تاکید شده و به باور آگاهان درخواست ترامپ از غنی مبنی بر بسته‌شدن دفتر طالبان در قطر در همین راستا بوده است.
گفتنی است که محمد محقق از منتقدان جدی سیاست‎های ارگ در کشور است و دیدار سفیر امریکا با او می‎تواند تلاشی برای نزدیکی ریاست‎جمهوری و مخالفان سیاسی‎اش باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا