آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

محمد محقق: خودکامه‌گی وضعیت کشور را بحرانی می‌کند


حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و عضو ارشد ایتلاف نجات، شام روز گذشته به دیدار عطا محمد نور والی بلخ، عضو راشد ایتلاف نجات و رییس اجرایی جمعیت اسلامی رفته است.
به گزارش خبرگزاری ديد، در ديدارى كه آقاى محقق با والى بلخ داشته؛ شمارى از اعضای مجلس سنا، اعضاى شوراى ولايتى، و بعضى از متنفذين مردمى در شمال نيز، حضور داشتند.
در اين ديدار هردو جانب با بررسی وضعیت کشور، شکنندگی اوضاع، نا هنجاری‌های سیاسی، نگرانی شان را از بدتر شدن وضعیت امنیتی ابراز داشتند.
آقاى محقق با اشاره به شكنندگى اوضاع امنيتى گفته است: «استبدادگرایی و خودکامه‎گی پیش زمینه‌های بحرانی شدن وضعیت کشور محسوب می‌شود.»
از سویی‎هم، عطا محمد نور با تاكيد بر بسیج مردم در جهت حفاظت از امنیت و آرامش‌ آن‌ها، گفت: «ائتلاف ملی و سایر احزاب و جریان‌های سیاسی، در کنار هم، برای برون‎رفت از وضعیت پیش آمده رای‌زنی کرده و اجماع سیاسی را شکل خواهد داد.»
پیش از این باتور دوستم رییس شورای مرکزی جنبش ملی که در ایتلاف سیاسی نجات شریک جمعیت و وحدت است نیز، به دیدار عطا محمد نور رفته بود.
گفتنی است که با بلند شدن آوازه ورود جنرال دوستم به مزارشریف، دید و بازدیدهای این چهره‎های تاثیرگذار سیاسی بیشتر شده و خبر از تحولات بزرگی در کشور می‎دهد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا