آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

مخوف‌ترین شبکه گروه تروریستی داعش در کابل نابود شد

ریاست عمومی امنیت ملی از نابودی خطرناک‌ترین شبکه‌ سه‌ نفری گروه داعش در شهر کابل توسط قطعات خاص ریاست عمومی امنیت ملی خبر می‎دهد.
به گزارش خبرگزاری دید، بر اساس اعلامیه ریاست عمومی امنیت ملی، اعضای این شبکه در ۲۹ حمله‌ تروریسی در کابل از جمله، حمله‌ انتحاری بر تجمع اعتراضی جنبش روشنایی در دهمزنگ، حمله انتحاری در شفاخانه چهارصد بستر سردار محمد داوود خان، حمله‌ انتحاری بر تجمع جمعیت اسلامی واقع لب جر خیرخانه، حمله‌ انتحاری در مسجد جامع الزهرا در حوزه‌ ششم شهر کابل، پرتاب هاوان بر مصلای شهید مزاری، حمله انتحاری بالای محصلین دانشگاه نظامی مارشال فهیم در دروازه دانشگاه، حمله بر خبرنگاران در ساحه‌ شش درک، پرتاب هاوان بالای ریاست‌ جمهوری در روزهای عید، دست داشتند.
از اعضای این شبکه به نام‌های محمدشریف، عبدالواحد و صابر در اعلامیه نام برده شده است .
محمدشریف و عبدالواحد این تعداد حملات را در شهر کابل سازماندهی می‌کرده‌اند.
ریاست عمومی امنیت ملی تاکید کرده است که این افراد به جرم‌شان اعتراف کرده‌اند.
در همین حال، به نقل از اعلامیه اسامی صابر نیز در یکی از بازارهای لیلامی فروشی شهر کابل به نام «بازار بوش» با ایجاد دکان لوازم نظامی، برای مهاجمان انتحاری داعش لباس و تجهیزات نظامی فراهم می‌کرده است.
ریاست عمومی امنیت ملی همچنان گفته است که این افراد در نگهداشت و انتقال مهاجمان انتحاری گروه داعش و افراد تازه‌پیوسته به این گروه از ننگرهار به کابل و بر عکس آن سهم فعالی داشته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا