آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

وزیر خارجه پاکستان به عبدالله:

مداخله در امور افغانستان به سود پاکستان نیست/برخی‌ها نمی‌خواهند صلح در افغانستان تامین شود

وزیر امور خارجه پاکستان می‌گوید که کشورش سودی از مداخله در امور داخلی افغانستان ندارد و نمی‌خواهد در این مسایل دخالت کند. او همچنان افزود که برخی نمی‌خواهند صلح در افغانستان تامین شود.

به گزارش خبرگزاری دید، شاه‌محمودی قریشی وزیر امور خارجه پاکستان امروز سه‌شنبه(۸میزان) در نشست خبری مشترک با عبدالله در انستیتوت مطالعات راهبردی پاکستان، گفت که صلح پایدار تنها از داخل افغاستان تامین شده می‌تواند.
وزیر خارجه پاکستان افزود که بعضی‌ها هستند که به خاطر منافع شان صلح در افغانستان نمی‌خواهند، ولی اکثریت خواهان صلح هستند.
به گفته آقای قریشی، صلح پایدار تنها از داخل افغانستان بیرون شده می‌تواند، صلح از بیرون تحمیل شده نمی تواند.
آقای وزیر تاکید کرد که برای یک افغانستان صلح‌آمیز و با سعادت باید مشترک کار کنیم و این آروزی پاکستان است.
او گفت: اگر می‌خواهیم پروژه برق عملی شود، اگر می‌خواهیم پاکستان از طریق افغانستان با آسیای میانه وصل شود، اگر می‌خواهیم همکاری دوجانبه اقتصادی داشته باشیم، لازمه‌اش این است که در افغانستان صلح حاکم گردد.
شاه‌محمود قریشی تصریح نمود که «امنیت و ثبات ما وابسته به امنیت و ثبات در افغانستان است. ما سودی در امور داخلی شما نداریم و نمی‌خواهیم در امور داخلی شما دخالت کنیم».
قریشی در آخر گفت که مردم پاکستان از اراده مردم افغانستان پشتیبانی می‌کنند و آرزوی ما حاکمیت ارضی و استقلال افغانستان است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا