آخرین اخبارافغانستانسیاست

مدیریت پنج میدان هوایی در افغانستان به عهده قطر و ترکیه گذاشته می‌شود

خبرگزاری دید: وزیر امور خارجه ترکیه گفته که در صورت برآورده شدن شرایط، کشورش و قطر اداره پنج میدان هوایی را در افغانستان بر عهده خواهند گرفت.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه اخیراً گفته که احتمال دارد این کشور پس از مذاکرات دوحه و کابل، پنج میدان هوایی را در افغانستان با همکاری قطر به‌گونه مشترک اداره کند.
او گفته که قرار است یک هیئت متشکل از کارشناسان دو کشور ابتدا به دوحه و سپس به افغانستان سفر و در مورد نحوه مدیریت میدان هوایی کابل گفت‌وگو کند.
به گفته وزیر امور خارجه ترکیه، این هیئت پیشنهادات مشترک قطر و ترکیه را به حکومت سرپرست طا-لبان ارایه می‌کند و تا روز چهارشنبه این هفته، در مورد آن بحث خواهد شد. به گفته او این شرکت‌ها به‌گونه مشترک پنج میدان هوایی به‌ شمول میدان هوایی کابل را راه‌اندازی و مدیریت خواهند کرد.
چاووش اوغلو هم‌چنان در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی با امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه طا-لبان، دیدار و در همین رابطه گفت‌وگو کرده است.
گفتنی است که پس از تسلط طا-لبان بر کابل، میدان‌های هوایی کشور با چالش‌های زیاد روبه‌رو بوده است. طا-لبان برای راه‌اندازی میدان هوایی کابل و سایر میدان‌های هوایی، از کشورهای قطر و ترکیه خواهان همکاری شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا