آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلح

حکمتیار:

مذاکرات دوحه ضایع کردن وقت است

گلبدین حکمتیار می‌گوید که مذاکرات قطر بی‌نتیجه و فقط ضایع کردن وقت است و باید روی طرح بدیل کار شود، محل مذاکرات نیز از قطر به یک کشور دیگر انتقال پیدا کند. همچنین او روی طولانی‌ نشدن روند مذاکره تاکید کرده و گفت که طولانی کردن گفت‌وگوها به معنای کشته شدن بیشتر افراد ملکی است.


به گزارش خبرگزاری دید، گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان امروز پنجشبه(۱۴ حوت) در یک نشست خبری در کابل، مذاکرات جاری در دوحه را بی‌نتیجه خوانده و گفت که روی طرح بدیل باید کار شود.
او افزود که در این باره با زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان نیز به صورت مفصل صحبت کرده است. به گفته او، خلیلزاد نیز به این نتیجه رسیده است که مذاکرات دوحه بی‌نتیجه بوده و باید راه دیگری در پیش گرفته شود.
همچنین حکمتیار تاکید کرد که محل مذاکرات نیز از قطر به یک جای دیگر انتقال پیدا کند و در باره طرح بدیل باید با شخصیت‌های طراز ‌اول کشور رایزنی صورت گیرد.
از سویی هم، او حکومت ایتلافی را تجربه ناکام خوانده و گفت که حکومت ایتلافی عملی نیست، چون یک تجربه ناکام است و دوباره نباید تکرار شود.
در همین حال، گفته می‌شود زلمی خلیلزاد در سفرش به کابل طرحی را به دولت و شماری از سیاسیون کشور سپرده است. در این طرح نقشه راه ایجاد یک حکومت انتقالی زیر نام «دولت انتقالی صلح افغانستان» پیش‌بینی شده است.
از جانب دیگر، گلبدین حکمتیار از تظاهرات اعضای حزب اسلامی در کابل خبر داد. او گفت که قررا است اعضای این حزب فردا جمعه(۱۵ حوت) تظاهرات مسالمت‌آمیز را آغاز کنند.
به گفته حکمتیار، هدف از تظاهرات توقف ترروهای هدفمند و پایان خشونت‌هاست. او تاکید کرد که تا به وجود آمدن حکومت جدید این مظاهره ادامه خواهد داشت.
همچنین او یک‌بار دیگر خواستار عملی شدن معاهده امضاشده میان حزب اسلامی و دولت افغانستان شده و گفت که حکومت باید هرچه زودتر زندانیان این گروه را از بند رها سازد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا