آخرین اخبارافغانستانایرانسیاست

مزار شریف؛ پذیرش حضوری متقاضیان ویزا در کنسولگری ایران متوقف شد

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است که سرکنسولگری این کشور در مزار شریف پذیرش حضوری متقاضیان ویزا را تا آرام شدن شرایط متوقف کرده است.


به گزارش خبرگزاری دید، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز سه‌شنبه (۱۵ سرطان) در یک نشست خبری در‌خصوص تعطیلی سرکنسولگری ایران در مزار شریف گفته است که بخش کنسولی سرکنسولگری به دلایل امنیتی پذیرش حضوری متقاضیان ویزا را متوقف کرده که با آرام شدن شرایط مجدداً فعالیت‌های خود را آغاز خواهد کرد.
وی همچنان گفته است که در روزهای اخیر با پیگیری وزارت امور خارجه ایران و سایر نهادهای مسئول، در مجموع ۱۳ زندانی ایرانی محبوس در جاپان و افغانستان، از زندان‌های این دو کشور به ایران منتقل شده‌اند.
خطیب‌زاده گفته است: همچنین با توجه به پیگیری و تلاش‌های اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و موافقت مراجع ذیصلاح افغانستان مبنی بر انتقال ۱۰ تن از زندانیان ایرانی محبوس در زندان‌های افغانستان برای گذراندن ادامه دوران محکومیت‌شان در ایران، این افراد با حضور کنسول سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و جمعی از مقامات افغانستان روز پنجشنبه دهم سرطان از میدان هوایی بین‌المللی کابل به مقصد میدان هوایی بین‌المللی امام خمینی انتقال یافتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا