آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحزنانسیاست

عبدالله:

مسئله حقوق زنان قابل معامله نیست/ طالبان تغییر فکری شان را در عمل نشان دهند

رییس شورای عالی مصالحه ملی می‌گوید گروه طالبان ادعا می‌کنند که دیدگاه شان در باره زنان نسبت به گذشته تغییر کرده است؛ اما به گفته او، طالبان باید این تغییر را در عمل و روی میز مذاکره نشان دهند.

به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی که امروز چهارشنبه(۸ دلو) در یک نشست خبری صحبت می‌کرد، گفت: مسئله حقوق زنان در میز مذاکره قابل معامله نیست.
او آتش‌‎بس را رهنمود اساسی هیئت مذاکره‌کننده دولت خوانده و گفت: یکی از رهنمودهایی که به هیئت مذاکره‌کننده دولت داده شده است، تاکید بر آتش‌بس است؛ اولویت ما و خواست مردم افغانستان صلح و برقراری آتش‌بس است، ما باید به یک صلح باعزت دست یابیم.
عبدالله تصریح کرد: هیئت مذاکره‌کننده دولت در برابر موضع زنان یک صدا هستند، تعهد ما به حفظ ارزش های مردم افغانستان که یکی از آن حفظ حقوق زنان است، قاطع است، مسئله حقوق زنان به هیچ روی قابل معامله نیست.
از سویی هم، او گفت که گروه طالبان بارها ادعا کرده که دیدگاه شان در باره زنان نسبت به گذشته تغییر کرده است، ولی این تغییر را در عمل و روی میز مذاکره باید نشان دهند.
همچنان رییس شورای عالی مصالحه ملی خاطرنشان کرد: با آمدن صلح تمام مردم افغانستان توافق نظر دارند که هیچ نیروی خارجی نباید در افغانستان بماند، ولی گروه های تروریستی هم نباید در افغانستان بمانند.
نزدیک به بیست روز از دور دوم مذاکرات صلح افغانستان میان هیئت مذاکره‌کننده دولت و طالبان در دوحه می‌گذرد، اما تاکنون دو طرف روی آجندای مذاکرات به نتیجه نرسیده‌اند.
در همین حال، هیئت مذاکره‌کننده طالبان به رهبری ملابرادر به تهران سفر کرده است و با مقام‌های آن کشور روی موضوعات مرتبط به صلح گفت‌وگو می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا