آخرین اخبارافغانستانتحلیلسیاست

مسئولان نهادهای امنیتی در پارلمان؛ چرا اطلاعات از مردم پنهان می‌شود

آیا حکومت در تبانی با مخالفان مسلح قرار دارد و پامال شدن زندگی مردم در مناطق مختلف کشور جزء برنامه مشترک حکومت و مخالفان مسلح است.


روز گذشته، ( ۲۳ عقرب) مسئولان ارگان‌های امنیتی کشور به منظور توضیح ناامنی‌های اخیر به مجلس نمایندگان فراخوانده شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، ویس احمد برمک وزیر داخله و طارق شاه بهرامی وزیر دفاع ملی در این نشست گفتند که در برابر تهدیدات بلند امنیتی امکانات کافی نداریم.
مسئولان این دو نهاد امنیتی و دفاعی کشور می‌گویند که در روز یک‌شنبه آینده در مورد اوضاع امنیتی کشور با اعضای مجلس نمایندگان به طور خصوصی و پشت درهای بسته گفت‌وگو می‌کنند.
آقای برمک تاکید می‌کند که طالبان در ولسوالی‌های مالستان و جاغوری تصمیم دارند این جنگ را برای مقاصدشان قومی جلوه دهند.
نمایندگان غزنی از بی‌توجهی حکومت در قبال زندگی مردم این ولایت انتقاد می‌کنند.
اکنون پرسش این است که چرا مردم در جریان هیچ اقدام و کار ارگان‌های حکومتی قرار نمی‌گیرند و تمام برنامه‌های حکومت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.
اگر مردم در جریان برنامه‌ها و اقدامات امنیتی قرار نگیرند، فاصله حکومت با مردم روز به روز بیشتر شده و خطر آن می‌رود که یک بار دیگر تاریخ تکرار شود و این نظام به سرنوشت نظام کمونستی دچار گردد.
چه برنامه‌ای است که مردم نباید از آن بدانند؟
آیا حکومت در تبانی با مخالفان مسلح قرار دارد و پامال شدن زندگی مردم در مناطق مختلف کشور جزء برنامه مشترک حکومت و مخالفان مسلح است.
آیا حکومت توانایی و پوتانسیل مهار مخالفان مسلح را ندارد و اکنون با کتمان اطلاعات از مردم، در صدد مخفی کردن ناتوانی خود است.
آیا ارگ مدیریت اوضاع را از دست داده و نمی‌خواهد مردم از آن چیزی بدانند.
و ده‌ها پرسش دیگر که در ذهن شهروندان خطور می‌کند و کسی و چیزی جزء شفافیت و اشتراک اطلاعات با مردم، به آن پاسخ نمی‌دهد.
مسئولان درجه یک ارگان‌های امنیتی، شورای امنیت ملی و ریاست جمهوری به مثابه عالی‌ترین مرجع تصمیم‌گیرنده در کشور باید متوجه این نکته باشند که در عصر کنونی، کتمان اطلاعات خطرناک‌تر از به اشتراک گذاری آن با شهروندان است؛ چه شهروندی که بدان حکومت چیزی را از آن پنهان نمی‌کند، حکومت را صادق یافته و بالای آن اعتماد خواهد کرد؛ در غیر آن همه ما سرنوشت « حکومت‌های پولیسی» را می‌دانیم.
اختر سهیل – خبرگزاری دید

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا