آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاستصلحگزارش

گرامی داشت از هشت ثور؛

مسعود: ملت افغانستان باید به قدرت مجاهدین ایمان داشته باشند

همزمان با برگزاری بیست و نهمین سالروز پیروزی جهاد مجاهدین در افغانستان؛ احمد مسعود گفت که ملت افغانستان به سان گذشته باید به توانایی بسیج مردمی و قدرت مجاهدین ایمان داشته باشند.

رسول شهزاد_ خبرگزاری دید
به گزارش خبرگزاری دید، احمد مسعود «پسر احمد شاه مسعود قهرمان ملی کشور» امروز چهار شنبه ( ۱۴ ثور) در همایشی به مناسبت بیست و نهمین سالروز پیروزی جهاد افغانستان گفت: مردم افغانستان باید به قدرت و شایستگی مجاهدین در کشور باور داشته باشند و با تعهد راسخ برای تحقق اهداف مجاهدین تلاش کنند و راه و اندیشه مجاهدین را زنده نگهدارند.
مسعود گفت: همانطور که در دوران جهاد مقدس در کشور نقش برابر و تاثیر گذار همه اقوام این روحیه مشترک را ایجاد کرد که همه ملت باید در برابر ظلم داخلی و خارجی قیام کنند امروز نیز جامعه ما به این همدلی نیاز دارد. او افزود که همان طوری که قهرمان ملی گفته است «هیچ قدرت توان مقابله در برابر ایستادگی یک ملت را ندارد» جهاد ما مثال روشن این حرف است.


آقای مسعود همچنان افزود که پیش از امروز که طالبان خواستار دولت اسلامی هستند بسیار قبل تر از امروز مجاهدین به خاطر برقرار کردن یک دولت اسلامی مبارزه کردند.
وی با اشاره به مذاکرات صلح میان دولت و طالبان گفت: بعد از این هیچ بهانه با رفتن نیروهای خارجی‌ برای جنگ نمی‌ماند و مجاهدین خواهان صلح هستند. ما طالبان را به صلح و استفاده موثر از فرصت پیش آمده فرا می‌خوانیم.


آقای مسعود همچنان افزود که در صورتی که ملت مجبور شوند و دیگران راه حل افغانستان را نظامی بدانند مجاهدین آماد‌گی نظامی دارند و از افغانستان دفاع می‌کنیم.
در این همایش، برخی رهبران جهادی، اعضای مجلس نمایندگان و متنفذین قومی و جهادی نیز اشتراک داشته و سخنرانی کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا