آخرین اخبارافغانستانسیاست

مشاور امنیت ملی از جنگجویان طالبان خواست خود را قربانی اهداف رهبران شان نکنند

مشاور امنیت ملی از جنگجویان گروه طالبان خواسته است که خود را قربانی اهداف رهبران شان نکرده و سلاح خود را به زمین بگذارند. آقای محب این مطلب را روز گذشته هنگام معرفی فرمانده جدید سپاه ۲۰۱ سیلاب بیان کرده است.

حمدالله محب
به گزارش خبرگزاری دید، حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور خطاب به جنگجویان گروه طالبان گفته است که خود را قربانی اهداف رهبران شان نکنند.
آقای محب که روز گذشته ننگرهار، صحبت می‌کرد، گفت که جنگ‌جویان طالبان برای کسانی می‌جنگند که در شهرهای کویته، کراچی، اسلام‌آباد و پیشاور پاکستان در فضای آرام زندگی می‌کنند.
به گفته‌ او، رهبران طالبان هیچ‌گونه دلبستگی به کشور ندارند و صرفاً برای رسیدن به قدرت در افغانستان می‌جنگند.
مشاور امنیت ملی کشور در خطاب به جنگ‌جویان طالبان تأکید کرد: «آنان (رهبران طالبان) دلبستگی به افغانستان ندارند. شما برای به قدرت‌رسیدن آنان جان‌های خود را قربانی نکنید. سرمایه‌های افغانستان را تخریب نکنید».
از سویی هم، او تأکید کرد که از جنگ جنگ‌جویان طالبان در کشور، سازمان‌های استخباراتی کشورهای دیگر برای رسیدن به اهداف‌شان استفاده می‌کنند.
با این حال، در حالی که دور دوم مذاکرات صلح دوحه هنوز به گونه جدی آغاز نشده، گروه طالبان هرگونه آتش‌بس را تاکنون رد کرده و بر خواسته‌هایش پافشاری دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا