آخرین اخبارسیاستمنطقه

مشاور امنیت ملی تاجیکستان: تهدیدات تروریستی از جانب افغانستان در حال افزایش است

خبرگزاری دید: مشاور امنیت ملی تاجیکستان که در نشست دهلی نو اشتراک کرده، گفته است که وضعیت مرزی افغانستان و تاجیکستان دشوار بوده و تهدیدات تروریستی از جانب افغانستان در حال افزایش است.


نصرت الله محمودزاده مشاور امنیت ملی تاجیکستان در نشست منطقه‌ای دهلی نو در زمینه موضوعات مربوط به امنیت در افغانستان شرکت و سخنرانی کرد.
وی در سخنانی در این نشست گفت: وضعیت در مرز افغانستان و تاجیکستان همچنان دشوار بوده و تهدید تروریستی از جانب افغانستان در حال افزایش است.
محمودزاده افزود: به قدرت رسیدن طا-لبان در افغانستان تغییرات قابل توجهی را در وضعیت نظامی – سیاسی و جئوپلیتیکی منطقه و جهان ایجاد کرد.
وی یادآور شد: تاجیکستان با افغانستان مرز طولانی داشته و به این دلیل «دوشنبه» در خط مقدم مبارزه با تهدیدات تروریزم، افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر و سایر اشکال جنایات فرامرزی در منطقه، قرار دارد.
مشاور امنیت ملی تاجیکستان همچنین به ضرورت ارائه کمک بشردوستانه به مردم افغانستان برای جلوگیری از فاجعه انسانی در این کشور یادآور شد.
وی گفت: تاجیکستان آماده ارائه امکانات لوجستیکی خود برای تحویل همه نوع کمک به این کشور همسایه بوده و می‌تواند در این زمینه به سازمان‌های بین‌المللی کمک کند.
محمودزاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تحت تاثیر تعدادی از عوامل منفی دارای ماهیت نظامی و سیاسی، اجتماعی و اقتصادی، افغانستان با یک فاجعه انسانی جدی مواجه است و خطرات یک بحران مهاجرتی جدید در حال افزایش است.
وی افزود: با توجه به کمبود مواد غذایی و نزدیک شدن به فصل زمستان، تامین نیاز اولیه مردم افغانستان مهم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا