آخرین اخبارافغانستانحکومت

معرفی رییس جدید میدان هوایی حامد کرزی و معین جدید برنامه و پالیسی اداره هوانوردی

معین جدید برنامه و پالیسی اداره هوانوردی ملکی و رییس عمومی جدید میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی مقرر و از سوی رییس عمومی اداره هوانوردی ملکی معرفی شد.


به گزارش خبرگزاری دید، محمدقاسم وفایی زاده رییس عمومی اداره هوانوردی ملکی امروز طی محفلی، امانزیب انصاری را به حیث معین برنامه و پالیسی اداره هوانوردی ملکی و جنرال سید عمر صبور را به حیث رییس عمومی میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی معرفی نمود.
رییس عمومی اداره هوانوردی ملکی در این محفل، ضمن تبریکی به معین پلان و پالیسی و رییس میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی، بر مسئولیت و رسالت بزرگ دست‌اندرکاران و مدیران ارشد سکتور هوانوردی ملکی در امر معیاری سازی خدمات هوانوردی ملکی تأکید نموده و گفت معیاری سازی و استندرد سازی این سکتور موضوع اساسی است و تا زمانی که موضوع لیست سیاه اتحادیه اروپا و سرتیفیکیشن این سکتور از طرف سازمان ایکاو صورت نگیرد، راه توسعه سکتور هوانوردی ملکی افغانستان مسدود است. وی افزود موضوع سرتیفیکیشن میادین هوایی از موضوعات مهم و اساسی است و اگر تا آخر سال ۲۰۲۰ میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی که تقریباً بیشتر از ۷۰ فیصد عملیات هوانوردی افغانستان از این میدان صورت می‌گیرد، سرتیفای نشود، ممکن است که پروازهای بین‌المللی از این میدان محدود شود.
وی از تمام کارمندان اداره هوانوردی ملکی خواست که باید با درایت و تعهد با رییس جدید میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی همکاری نموده و گام‌های اساسی را برای بهبود امور بردارند.
وفایی زاده افزود، به اساس تفاهمی که با رییس‌ جمهور صورت گرفته است، بعد از این تمام نهادهای میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی تحت یک رهبری و سیستم فعالیت می‌کند و گزارش ده به رییس میدان می‌باشد تا از فراهم شدن زمینه هر نوع سوءاستفاده و ناهماهنگی‌ها جلوگیری گردد.
وی از تمام نهادهای این میدان خواست که به اساس دستور رییس‌ جمهور، با جنرال سید عمر صبور رییس جدید میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی همکاری نمایند و همچنین از رییس جدید خواست که اصلاحات اساسی را در این میدان ایجاد نماید.
رییس عمومی اداره هوانوردی ملکی در ادامه سخنانش در مورد تأثیرات منفی ویروس کرونا بر سکتور هوانوردی ملکی کشور اشاره نموده و گفت تأثیرات این ویروس بر این سکتور گسترده بوده و تا هنوز در حدود ۴۰ میلیون دالر به عواید این اداره کاهش به وجود آمده.
آقای وفایی‌زاده همچنین در مورد شروع مجدد پروازهای خارجی اشاره نموده گفت که پروازهای خارجی به‌زودی تحت شرایط خاص و با رعایت تمام موارد وقایوی و طبی شروع می‌شود و در مورد شروع مجدد پروازهای داخلی هم برنامه منظم در هماهنگی با وزارت صحت عامه ترتیب شده و به‌زودی پروازهای داخلی شروع می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا