آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با رییس جمهور عراق:

مقابله با بدخواهان حفظ وحدت ملی در عراق است/ برای حفظ وحدت از نیروی جوانان باید استفاده شود

دیدار رییس جمهور عراق با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران؛ مقابله با بدخواهان حفظ وحدت ملی در عراق است.


دیدار رییس جمهور عراق با آیت‌الله خامنه‌ای رهبر ایران؛ مقابله با بدخواهان حفظ وحدت ملی در عراق است.

آیت‌الله سید علی خامنه‌ای رهبر ایران عصر روز گذشته(شنبه ۲۶ عقرب) در دیدار برهم صالح رییس جمهور عراق و هیئت همراه گفته است: راه غلبه بر مشکلات و مقابله با توطئه‌های بدخواهان، حفظ اتحاد ملی در عراق، شناخت صحیح دوست و دشمن و ایستادگی مقابل دشمن وقیح، تکیه بر نیروی جوانان و حفظ و تقویت ارتباط با مرجعیت است.
رهبر ایران در ابتدای دیدار با تبریک به برهم صالح به‌دلیل برگزیده شدن برای مسئولیت بزرگ ریاست جمهوری در کشور عراق به ارتباطات ریشه‌دار و عمیق و تاریخی دو ملت ایران و عراق اشاره کرده و گفت: ارتباطات دو ملت بی‌نظیر است که نمونه بارز آن، پیاده روی بزرگ اربعین است.
آیت‌الله خامنه‌ای به رنج و محنت مردم عراق در دوران‌های گذشته اشاره کرده و افزود: اکنون که ملت عراق بعد از دوران‌های استبدادی، صاحب کشور است و استقلال و حق رای و انتخاب دارد، برخی دولت‌ها و کشورهای بدخواه به دنبال آن هستند تا مردم عراق طعم این پیروزی و دستاورد بزرگ را نچشد و عراق و منطقه روی آرامش را نبینند.
آیت‌الله خامنه‌ای تاکید کرد: تنها راه مقابله با این توطئه‌ها، حفظ و تقویت اتحاد میان گروه‌های عراقی اعم از عرب و کُرد و شیعه و سنی است.
رهبر ایران، شناخت دقیق و صحیح دوست و دشمن را در سیاست خارجی بسیار مهم ارزیابی و خاطرنشان کرد: برخی دولت‌ها در منطقه و در خارج از منطقه به شدت نسبت به اسلام، شیعه و سنی و عراق، بغض و کینه دارند و در امور داخلی عراق دخالت می‌کنند که باید مقابل آن‌ها با قدرت ایستاد و درخصوص ایستادگی برابر دشمن وقیح و صریح به هیچ وجه ملاحظه نکرد.
در این دیدار که آقای روحانی رییس جمهور نیز حضور داشت، برهم صالح رییس جمهور عراق، دیدار با رهبر ایران را افتخاری بزرگ دانست و گفت: من با یک پیام صریح و آشکار به تهران آمده‌ام مبنی بر اینکه عوامل و عناصر پیوند دهنده دو ملت ایران و عراق، ریشه در تاریخ دارد و غیرقابل تغییر است.
رییس جمهور عراق با اشاره به مذاکرات خود در تهران خاطرنشان کرد: ما به دنبال گسترش بیش از پیش همکاری‌ها در همه زمینه‌ها و ارتقای آن به سطحی هستیم که در شان روابط اجتماعی و فرهنگی و مصالح مشترک دو ملت باشد.
گفتنی است که هیئت عراقی به رهبری برهم صالح رییس جمهور با مقامات ایرانی مذاکره و دیدار کرده و بر گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی و زیربنایی تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا