آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

مقامات امریکایی: خروج کامل نظامیان از افغانستان در برنامه نیست

گزارش‌ها می‌رساند که قرار است رییس جمهور ترامپ پیش از انتخابات ریاست جمهوری آن کشور در سوم نومبر در مورد سیاست خارجی کشورش سخنرانی کند. گفته شده که او از مشاورانش خواسته که خروج کامل یا کاهش بیشتر نیروهای امریکایی را در افغانستان نیز در سخنرانی‌اش بگنجانند.

به نقل از بی بی سی، شبکه خبری ان‌بی‌سی به نقل از دو مقام ارشد و یک مقام پیشین گزارش داده که آقای ترامپ از تیم امنیت ملی خود خواسته که خروج نیروهای امریکایی را از افغانستان نیز در این سخنرانی وارد کنند.
دولت آقای ترامپ قبلاً از برنامه کاهش سربازان این کشور تا ۴۵۰۰ سرباز تا ماه نومبر خبر داده بودند، اما این منابع گفته‌اند که کاهش نیروها تا ۳۰۰۰ سرباز تا اوایل سال ۲۰۲۱ در نظر گرفته شده است.
آقای ترامپ با مشاورانش برای کاهش بیشتر یا خروج کامل سربازان امریکایی از افغانستان تا ماه جنوری در سخنرانی‌اش مشورت کرده است اما یک مقام ارشد به این شبکه خبری گفته که فکر نمی‌کند «گزینه صفر» خروج کامل تا پایان سال جاری روی میز باشد.
ماه گذشته، دونالد ترامپ رییس جمهور امریکا در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویارک گفته بود که به جنگ افغانستان پایان خواهد داد و نیروهای امریکایی را از افغانستان خارج خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا