آخرین اخبارجهانسیاست

ملل متحد: نقدینگی و تثبیت نظام بانکی افغانستان ضرورت فوری است

جهان / آخرین خبر / سیاسی
خبرگزاری دید: مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه با صحبت در نشست سازمان همکاری اسلامی بر نیاز نقدینگی و تثبیت نظام بانکی در افغانستان تأکید کرد.

مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه روز گذشته در نشست سازمان همکاری اسلامی گفته است که اقتصاد افغانستان اکنون در حالت سقوط آزاد قرار داد و اگر اقدام قاطعانه و دلسوزانه انجام نشود، می‌ترسم این سقوط تمام مردم را با خود ببرد.
گریفیتس که به صورت مجازی در این نشست سخنرانی کرد، گفت: ۲۳ میلیون نفر در حال حاضر با گرسنگی روبرو هستند. مراکز بهداشتی مملو از کودکان سوء‌تغذی هستند. حدود ۷۰ درصد معلمان حقوق دریافت نمی‌کنند و میلیون‌ها کودک – آینده افغانستان – از مکتب بازمانده‌اند.
وی افزود که ارزش پول افغانی به شدت در حال کاهش است، تجارت به دلیل عدم اعتماد به سکتور مالی ویران شده و فضا برای استقراض و سرمایه‌گذاری به شدت محدود شده است.

نماینده ویژه ملل متحد در امور بشردوستانه تأکید کرد: نیاز به نقدینگی و تثبیت سیستم بانکی در حال حاضر ضروری است – نه تنها برای نجات جان مردم افغانستان، بلکه برای فعال کردن سازمان‌های بشردوستانه برای پاسخگویی.
وی در ادامه بیان داشته که در سال آینده، ملل متحد به دنبال کمک مالی به مبلغ ۴٫۵ میلیارد دالر برای کمک به آسیب‌پذیرترین افراد در افغانستان خواهد بود.
به گفته وی، این طرح یک اقدام پیشگیرانه برای بیش از ۲۱ میلیون نفر است که به کمک نیاز دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا