آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

خلیلزاد:

منافع مشروع دولت‌های منطقه‌ را در نظر داریم

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان که اخیراً به اسلام‌آباد سفر کرده بود، گفته است که ایالات متحده صلح می‌خواهد.

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در امور صلح افغانستان که اخیراً به اسلام‌آباد سفر کرده بود، گفته است که ایالات متحده صلح می‌خواهد.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای خلیلزاد پس از دیدار با عمران خان نخست‌وزیر پاکستان و شاه محمود قریشی وزیر خارجه آن کشور گفته است که برای دستیابی به صلح، ایالات متحده آماده است به نگرانی‌های قانونی همه طرف‌ها در یک فرایند که استقلالیت و حاکمیت افغانستان را تضمین کند، رسیدگی کند.
نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا در دور چهارم سفرش به منطقه، به اسلام‌آباد رفته و با مقامات بلندپایه آن کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.
بر اساس گزارش‌های رسانه‌های پاکستانی، قرار بود آقای خلیلزاد با نمایندگان طالبان و با حضور حکومت افغانستان به طور مستقیم دیدار کند، اما طالبان این پیشنهاد را نپذیرفتند.
ذبیح‌الله مجاهد که خود را سخنگوی گروه طالبان معرفی می‌کند، در بیانیه‌ای گفته است که این گروه می‌خواهد اول با امریکا بر سر خروج نیروهای خارجی و آزادی زندانیان طالبان به توافق برسد.
در همین حال، زلمی خلیلزاد در توییتی گفته است:« من می‌بینم که بسیاری نگران این است که امریکا تمایل دارد هم مذاکره کند و هم بجنگد؛ بگذارید این موضوع را روشن کنم، ایالات متحده صلح می‌خواهد.»
وی در ادامه افزوده است:« برای دستیابی به صلح، ما (امریکا) آماده هستیم نگرانی‌های تمام طرف‌های افغانستان را در یک روند که استقلالیت و حاکمیت افغانستان را تضمین کند، رسیدگی کنیم و منافع مشروع دولت‌های منطقه را نیز در نظر داریم.»
وی همچنان تاکید کرده است:« ضروری است تا جنگ پایان یابد، اما پیگیری صلح هنوز به این معنی است که در صورت نیاز مبارزه می‌کنیم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا