آخرین اخبارافغانستانسیاست

مقامات:

منافع ملی نباید زیر نام آزادی بیان فراموش شود/ رسانه‌ها نباید شکار تبلیغات گروه طالبان شوند

خبرگزاری دید: شماری از مقامات حکومتی می‌گویند که رسانه‌ها باید حساسیت موضوع را در نشر خبرها و گزارش‌ها در نظر گرفته و به نتایج جزایی که تخلفات رسانه‌ای به همراه دارد، توجه کنند. وزیر عدلیه کشور تاکید می‌کند که برخی از رسانه‌ها با استفاده نکردن کلمه «شهید» برای قربانیان نیروهای امنیتی، قانون را نقض می‌کنند.


امروز سه‌شنبه(۱۵ سرطان) نشستی زیر نام «بهبود کیفیت نشراتی و قانونمندسازی فعالیت رسانه‌ها» در مرکز رسانه‌های حکومت با اشتراک وزیران عدلیه، اطلاعات و فرهنگ، حج و اوقاف، دادستانی کل و نهادهای حامی رسانه‌ها برگزار شد.
در این نشست، مقامات حکومتی بر منافع ملی به عنوان خطوط اساسی در رسانه‌های کشور تاکید کرده و گفتند که «نباید زیر نام آزادی بیان، منافع ملی فراموش شود.»
فضل‌احمد معنوی، وزیر عدلیه کشور گفت که این اجازه نباید به هیچ‌کسی داده شود تا ضد استقلال، حاکمیت و وحدت ملی تبلیغ کند. او علاوه کرد که رسانه‌های کشور با استفاده‌نکردن کلمه «شهید» برای قربانیان نیروهای امنیتی قانون را نقض می‌کنند.
ذبیح‌الله کلیم سرپرست دادستانی کل کشور بر ایجاد راهکار روشن برای نحوه اطلاع‌رسانی در رسانه‌ها تاکید کرده و گفت که مکلف به بررسی تخلفات است و هیچ شخصیت حقوقی و حقیقی در برابر قانون معافیت ندارد.
از سوی دیگر، محمد قاسم وفایی‌زاده سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که رسانه‌ها باید بر اساس کدهای اخلاقی در راستای مبارزه با تروریزم فعالیت کنند. او تاکید کرد که رسانه‌ها نباید شکار تبلیغات گروه طالبان شوند.
او اضافه کرد که هرچند اصل توازن و بی‌طرفی در نشر خبرها مهم است؛ اما از رسانه‌ها نباید برای ایجاد ترس، تهدید، ایجاد دهشت و ناامیدی از آینده سیاسی کشور استفاده شود.
نذیره رحمانی معین وزارت امور زنان نیز با انتقاد از محتوای نشراتی رسانه‌ها گفت: محتوای برنامه‌های برخی از رسانه‌ها از غنامندی لازم برخوردار نیست و در بعضی از موارد آمیخته با تبعیض و دید منفی درباره زنان است.
در همین حال، ضیا بومیا نماینده فدراسیون ژورنالیستان افغانستان انتقاد این مقامات حکومتی در مورد نشرات رسانه‌ها را ناعادلانه خوانده و گفت که حکومت باید بین رسانه‌های قانونمند و رسانه‌های اجتماعی تفاوت قایل شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا