آخرین اخباراسلایدشوافغانستاناقتصاد و توسعهامنیت و حوادثایران

مهار نسبی آتش‌سوزی اسلام‌قلعه و افزایش آمار قربانیان/ آتش‌نشانان ایرانی به کمک شتافتند

گزارش‌ها از هرات حاکی است که آتش‌نشانان افغانستانی و ایرانی تا حدودی موفق به مهار آتش‌ شده‌اند، اما تمام موترها و تاسیسات سوخته است. از سوی دیگر گزارش شده که آمار قربانیان این رویداد افزایش یافته و تاکنون ۱۷ تن به شفاخانه انتقال یافته است.


به گزارش خبرگزاری دید، باشندگان محل در نقطه مرزی اسلام‌قلعه-دوغارون می‌گویند که با تلاش مشترک آتش‌‌نشانان ایرانی و افغانستانی، دامنه آتش‌سوزی تا حد زیادی مهار شده است.
مسعود ظهوریان مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد گفته که آتش نشانان مشهدی با ١١ دستگاه موتر تخصصی اطفای حریق برای کمک رسانی به مهار آتش سوزی در اسلام قلعه -دوغارون اعزام شدند.
در همین حال، مسئولان صحی در هرات می‌گویند: در پی آتش سوزی در گمرک هرات تا اکنون ۱۷ مجروح به شفاخانه حوزوی هرات انتقال داده شده است.
داکتر محمد رفیق شیرزی سخنگوی صحت عامه هرات گفت: در پی آتش سوزی گمرگ هرات تا کنون ۱۷ مجروح دچار سوختگی وجراحت به مراکز صحی هرات به ثبت رسیده است.
وی افزوده: ۷ تن از مجروحین به گونه سرپایی تحت تداوی قرار گرفته و رخصت شدند، ۵ مجروح به شفاخانه حوزوی هرات توسط هرات آمبولانس منتقل گردیده و هم اکنون ۵ مجروح دیگر هم در مرکز صحی اسلام قلعه تحت تداوی می‌باشند.


شیرزی ادامه داد: صرفاً وضعیت صحی ۲ تن از بیماران وخیم گزارش شده با این وجود تمامی تدابیر لازم در مراکز صحی در مسیر شاهراه هرات اسلام قلعه و شفاخانه حوزوی هرات جهت خدمات لازمه طبی اتخاذ گردیده است.
گفته می‌شود که در این آتش‌سوزی تاکنون ۵۰۰ تانکر حامل مواد سوختی در گمرک اسلام‌قلعه سوخته است.
از سویی هم، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران در این خصوص گفت: بلافاصله اقدام اولیه جهت ارائه تسهیلات بیشتر به افراد و خودروهای گرفتار شده در منطقه آتش‌سوزی هماهنگی شده و مرز اسلام قلعه–دوغارون به روی کامیون‌ها، خودروها و افرادی که برای گریز از آتش‌سوزی به سمت مرزهای کشورمان گریخته بودند، باز نگهداشته شد.
سخنگوی وزارت خارجه ایران از آمادگی ایران برای کمک به آسیب دیدگان و مجروحان احتمالی این حادث خبرداده و گفته که در این رابطه تماس‌های میان مسئولان دو کشور جریان دارد.


با این حال، سید عبدالوحید قتالی والی هرات می‌گوید که این حادثه به عنوان یک بحران شناخته شده و از توانایی اداره محلی هرات خارج است.
والی هرات اما می‌گوید که تاکنون صدها تانکر مواد سوختی از محل خطر نجات یافته و تلاش‌ها جریان دارد که از قوت‌های ایتلاف برای مهار از طریق هوا نیز کمک گرفته شود.
آقای قتالی همچنان افزود که از سوی کشور همسایه ایران کمک اعزام شده و تاکنون به نقطه مرزی رسیده است.
گفتنی است که آتش‌سوزی در گمرک هرات از ابعد از ظهر امروز شنبه(۲۵ دلو) آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
هنوز آمار خسارات برجای مانده از این آتش‌سوزی در دست نیست و علت اصلی آن شناسایی نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا