آخرین اخباراجتماعافغانستان

مهلت اقامت مهاجرین دارای پاسپورت دست‌نویس در ایران تمدید می‌شود

سفارت کشورمان در تهران خبرداده که بر اساس توافق مقامات افغانستان و ایران، مهلت اقامت آن عده مهاجران افغانستانی در ایران که پاسپورت دست‌نویس دارند، تمدید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دید، سفارت افغانستان در ایران در اطلاعیه‌ای روز یکشنبه(۵ دلو) خبرداد که مهلت اقامت مهاجران دارای پاسپورت غیر کمپیوتری تمدید می‌شود.
سفارت افغانستان: اخیراً اداره کل محترم اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران، موافقت وزارت محترم کشور ایران برای تمدید اقامت این مهاجرین را برای یک دورۀ دیگر، به این سفارت اعلام نموده‌اند و قرار است اقامت این مهاجرین از تاریخ ۱۵ دلو/ بهمن ۱۳۹۹ الی ۱۵ حوت/ اسفند ۱۳۹۹ ، توسط ادارات پولیس مهاجرت در همه ولایات/ استان‌ها تمدید گردد.
سفارت افغانستان در ایران در این اطلاعیه طریق اداری موضوع را نیز خبرداده است.
در اطلاعیه گفته شده: بعد از برگزاری جلسات و صحبت‌های لازم با اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی و انجمن صنفی دفاتر کفالت توافق صورت گرفت که با توجه به‌ شیوع ویروس کرونا و چالش‌های احتمالی برای سفر این گروه از مهاجرین از نقاط مختلف ایران به سفارت و جنرال کنسولگری‌ها در مشهد و زاهدان، جمع آوری و تحویل پاسپورت‌های مهاجرین در خود ولایات/استان‌های محل سکونت مهاجرین توسط دفاتر کفالت صورت گیرد و دفاتر کفالت پاسپورت‌ها را جهت تمدید اعتبار به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی افغانستان در تهران، مشهد و زاهدان انتقال و بعد از تمدید اعتبار پاسپورت مجدداً توسط دفاتر کفالت جهت تمدید اقامت شان به ادارات پولیس مربوطه تسلیم و نهایتاً به مهاجرین توزیع نمایند.
سفارت افزوده: طبق این برنامه دارندگان پاسپورت‌هایی که اعتبار پاسپورت شان قبل از ماه حوت/اسفند ۱۴۰۰ به اتمام می رسد سر از تاریخ ۱۱ دلو/ بهمن به دفاتر کفالت محل سکونت شان مراجعه نموده و مراحل لازم را برای تمدید اعتبار پاسپورت‌های شان انجام دهند تا از پروسه تمدید اعتبار و اقامت باز نمانند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا