آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

مواد انتخاباتی به ۱۹ ولایت منتقل نشده است

بربنیاد تقویم انتخاباتی دو روز از زمان انتقال مواد حساس انتخاباتی به مراکز ولایات باقی‌مانده، اما تا اکنون مواد حساس انتخاباتی به ۱۹ ولایت کشور انتقال نیافته است.

بربنیاد تقویم انتخاباتی دو روز از زمان انتقال مواد حساس انتخاباتی به مراکز ولایات باقی‌مانده، اما تا اکنون مواد حساس انتخاباتی به ۱۹ ولایت کشور انتقال نیافته است.
به گزارش خبرگزاری دید، مسئولان کمیسیون انتخابات اما از انتقال به موقع این مواد به ولایت‌های باقی‌مانده اطمینان داده می‌گویند که آن‌ها مطابق به تقویم انتخابات، آمادگی کامل دارند تا مواد حساس انتخاباتی را از طریق «هوا و زمین» تا دو روز دیگر به ولایت‌های باقی‌مانده انتقال دهند. بر اساس معلومات این کمیسیون، تاکنون مواد حساس انتخاباتی از میان ۳۴ ولایت، به ۱۵ ولایت رسیده است.
مواد حساس و غیر حساس انتخاباتی شامل برگه‌ رای‌دهی، فهرست رای‌دهندگان، دستگاه بایومتریک، اوراق درج نتیجه، رنگ، قلم، صندوق رای‌دهی و غرفه رای‌دهی می‌شود. مطابق به تقویم انتخابات، زمان انتقال مواد حساس و غیر حساس انتخاباتی از «۸ تا ۲۲ سنبله ماه جاری» است. بر اساس این تقویم، روند انتقال مواد حساس انتخاباتی از کمیسیون انتخابات به مرکز ولایت‌ها باید تا ۲۲ سنبله سال روان تکمیل شود. اکنون که دو روز دیگر از زمان انتقال این مواد باقی مانده است؛ مواد یاد شده به ۱۹ ولایت نرسیده است.
حبیب‌الرحمن ننگ رییس عمومی دارالانشای کمیسیون مستقل انتخابات روز سه‌شنبه، نزدهم سنبله، به رسانه‌ها گفته که کمیسیون انتخابات مطابق به تقویم انتخاباتی، روند انتقال مواد حساس انتخاباتی به ۱۹ ولایت باقی‌مانده را از طریق هوا و زمین تا دو روز دیگر تکمیل می‌کند.
به گفته او، این کمیسیون تاکنون به ۱۵ ولایت مواد حساس انتخاباتی را از طریق هوا و زمین انتقال داده است.
او گفته، کمیسیون انتخابات مواد حساس انتخاباتی را به ولایت‌های بامیان، غور و دایکندی از طریق زمین و به ولایت‌های هرات، فراه، بادغیس، قندهار، زابل، ارزگان، هلمند، نیمروز، پکتیکا، بدخشان، کندز و تخار از طریق هوا انتقال داده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا