آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

معاون اول رییس جمهور:

موترهای بی‌اسناد در گاراژها و موترفروشی‌ها ‌دو ماه وقت دارند

معاون اول رییس جمهور می‌گوید که برای دو ماه با موترهای بی‌اسناد که در گاراژها و موترفروشی‌ها قرار دارند، کاری نداریم، اما در صورت گشت‌وگذار این موترها در جاده‌ها، توقیف خواهند شد.
به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول ریاست جمهوری در ادامه تصمیمات خود مبنی بر مبارزه با جرایم و مجرمان در فیسبوکش با عنوان تصمیم هفتم نوشته که «اهالی ثروتمند و زوردار چندین محله با تماس به پولیس و شهرداری خواهش کردند که ساحات سبز را خودشان رضاکارانه رها می‌سازند برای شان باید حد اقل یک روز وقت داده شود و آنها در محل پیش مردم شرمنده نشوند. ما قبول کردیم».


او نوشته که مردم شینه وعده سپردند که قاتلین سه سرباز پولیس را تثبیت می‌کنند و در تامین امنیت از این به بعد رضاکارانه با دولت شانه می‌دهند و ده‌ها جوان شان به عنوان همکار معرفی می‌گردند.
صالح گفته که «در شهر کابل، هیچ موتر بی‌اسناد و بی‌پلیت در گشت و گذار نیست و دستور داده شده که ما با موترهای بی‌اسناد در گاراژها و موتر فروشی‌ها برای الی دو ماه کاری نداریم».
او نوشته که اگر این موترها در سرک فرعی و یا عمومی و یا حتی پس کوچه ها در حالت گشت دیده شدند، مصادره شده و در خدمت گزمه‌های شهری و روستایی پولیس قرار می‌گیرند.
معاون رییس جمهور همچنین افزوده که همین اکنون صدها موتر که تخطی کردند، در خدمت گزمه‌های پولیس قرار دارند، موضوع باید جدی گرفته شود.
او نوشته که «روند چاپ پوستر افراد تحت پیگرد و جرم پیشه ادامه دارد. آنچه تا حال دیده اید، کوچک‌های آنهاست. یعنی اسم ها و تصاویر از پایین فهرست انتخاب گردیده‌اند. این روش عمدی و تاکتیکی بود. تعدادی ازین جرم پیشه‌ها زیر فشار جامعه و خانواده‌ها حاضر شدند که به پولیس تسلیم شده و در گرفتاری افراد کلان این باند ها همکاری نمایند».
صالح بیان کرده است که بسیاری‌ها که هنوز عکس و پوسترشان چاپ و نصب نگردیده، تماس گرفتند و می‌گویند اگر اسم عکس شان چاپ نگردد و آبروی شان حفظ شود، حاضرند توبه کنند وهمکاران خود را در گیر پولیس بدهند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا