آخرین اخبارفناوری و اطلاعات

موتری که با چشم کنترول می‌شود به بازار آمد

شرکت نیسان نمونه اولیه خودرو/ موترهای جیپ به نام «ایکس‌موشن» را در نمایشگاه بین‌المللی موتر «دیترویت» در معرض دید علاقمندان قرار داده که دارای امکانات چند رسانه‌ای متنوعی است.
یکی از قابلیت‌های منحصر به فرد این خودرو/ موتر، نصب ۷ نمایشگر لمسی کوچک و مجزا در بالای «سویچ‌بورد» و در دیگر بخش‌های موتر است که نشان می‌دهد نیسان قصد دارد کنترول این موتر را از حالت دستی به حالت تصویری و گرافیکی تغییر دهد.
از میان این نمایشگرها، سه نمایشگر اصلی بوده و بر روی سویچ‌بورد قرار دارند، دو نمایشگر هم در کناره‌های سمت راست و چپ موتر قرار گرفته‌اند تا کنترول برخی ابزار جانبی این موتر را ممکن کنند، بر روی سقف این موتر هم یک آینه دیجیتال نصب شده است.
آخرین نمایشگر هم در وسط موتر قرار دارد، همچنین بخش زیادی از تزئینات داخلی این موتر از جنس چوب است که زیبایی داخلی آن را دو چندان کرده است.
مسئولان شرکت نیسان می‌گوید کنترول سیستم تفریحی و چندرسانه‌ای این خودرو از طریق نمایشگرهای مذکور با حرکات دست و چشم صورت می‌گیرد، این کار با صدور فرامین صوتی نیز ممکن است تا دسترسی به اطلاعات به شیوه‌ای ایمن، سریع و هوشمندانه صورت بگیرد.
طراحی تخت و کم عرض نمایشگرها باعث می‌شود تا راننده در حین دریافت و مشاهده اطلاعات دقت خود را در حین رانندگی حفظ کند، برای فعال‌کردن سیستم‌های یادشده از اثر انگشت مالک موتر استفاده می‌شود. هدایت این موتر هم به صورت خودکار و بدون دخالت راننده و هم به صورت سنتی و با استفاده از فرمان ممکن است.
هنوز در مورد قیمت و زمان عرضه این موتر اطلاعاتی در دست نیست.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا