آخرین اخباراجتماعافغانستانصحت

موج سوم کرونا؛ مکان‌های عمومی در بلخ بسته شد

خبرگزاری دید: به دنبال شیوع موج سوم کرونا و افزایش آمار مبتلایان در چند روز اخیر، مکان‌های عمومی تفریحی و فرهنگی در بلخ برای ده روز بسته شد. فرهاد عظیمی والی بلخ که در یک نشست خبری در این مورد اشتراک کرده بود، می‌گوید که آمادگی‌ها برای مقابله با موج سوم کرونا نسبت به موج اول و دوم بهتر است.


آقای عظمی می‌گوید: هوتل‌ها، حوض‌های آب بازی، حمام‌ها و سالون‌های فاتحه خوانی به مدت ده روز بسته شده است.
والی بلخ از علما و جامعه مدنی و مردم خواستار همکاری برای کنترول موج سوم کرونا شده و افزود که بدون همکاری مردم ممکن نیست که پاندمی کرونا مهار شود.
عظیمی: رسیدگی‌ها در بخش بیماران کرونایی خوبتر شده، موج سوم نسبت به آمدن موج اول و دوم شدیدتر است؛ ما تعداد بسترها، بالون‌های اکسیجن را افزایش دادیم.
در همین حال، گل احمد ایوبی رییس صحت عامه بلخ گفت: آمار کرونا بسیار نگران کننده و رو به افزایش است. بعد از قندهار و کابل، مزار شریف در سطح سوم قرار دارد.
آقای ایوبی هشدار می‌دهد که از زمان شیوع کرونا در بلخ هیچ وقت از ۴۰ بستر زیاد مریض نداشتیم، اما امروز ۷۹ مریض در شفاخانه بستری است که اکثریت آنها به اکسیجن نیاز دارد.
او می‌گوید که از اول جوزا تا حالا ۴۳ تن فوتی در بلخ بوده که ۱۲ تن زیر سن و یک جوان ۲۳ ساله را شامل می‌شود.
آقای ایوبی افزود، قرار است تا چند روز دیگر ۱۵۰ الی ۲۰۰ بالون اکسیجن به بلخ برسد که نگرانی عمده بیماران را رفع می‌کند.
از سویی هم، شکور نجفی‌زاده منشی نهادهای جامعه مدنی از عدم توجه مسئولین شفاخانه حوزوی ابوعلی سینای بلخی در نظافت آن انتقاد کرده گفت که هیچ توجه در نظافت شفاخانه وجود ندارد و یکی از دلایل انتشار ویروس در بین مردم همین است.
اخیراً آمار کرونا در نقاط مختلف کشور به طور بی‌سابقه افزایش یافته و مسئولان بخش صحت می‌گویند که احتمال دارد میلیون‌ها تن در کشور مبتلا به کرونا شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا