آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رییس شورای رهبری جمعیت اسلامی:

موضع‌گیری طالبان در روند صلح محکوم به شکست است/ به اجماع ملی در وضعیت کنونی نیاز داریم

رییس شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان در سی و دومین سالگرد خروج ارتش سرخ شوروی از کشور، ضمن دعوت گروه طالبان به آشتی با مردم افغانستان، خطاب به این گروه گفت که موضع‌ گیری فعلی تان در نهایت پشیمانی در پی دارد.


به گزارش خبرگزاری دید، سید عنایت الله شاداب رییس شورای رهبری حزب جمعیت اسلامی افغانستان امروز یک‌شنبه(۲۶ دلو) در ۳۲ اُمین سالگرد خروج ارتش سرخ شوروی پیشین از کشور، از گروه طالبان خواست که از موضع‌گیری‌های تکروانه و انحصارگرایانه خود بگذرند و بیایند با برادران خود(مردم افغانستان) صلح کنند.
او وحدت ملی را نیاز اساسی مردم افغانستان خوانده و بیان داشت: یگانه نیاز فعلی ما این است که وحدت ملی را به معنای واقعی آن تشکیل دهیم، از منافع زودگذر، گروهی، تنظیمی و مذهبی خود بگذریم و برای وحدت ملی در کشور خود کار کنیم.


آقای شاداب ثبات را در افغانستان به نفع کشورهای منطقه خوانده و گفت: افغانستان باثبات به نفع همسایگان نیز است، اگر افغانستان در جنگ باشد در درازمدت و کوتاه مدت همسایگان نیز آسیب می‌بینند. او خطاب به کشورهای همسایه تصریح کرد: از جنگ‌افروزی خودداری کنید که این آتش دامن شما را نیز می‌گیرد.
او از گروه طالبان خواستار توقف خون‌ریزی در کشور شده و گفت: بیایید دست از خون‌ریزی بردارید، از رفتن به این کشور و آن کشور دست بردارید و بیایید با برادران خود قضایای افغانستان را حل کنید.


از سویی هم، محمد یونس قانونی عضو شورای رهبری جمعیت اسلامی از اصطلاح خروج ارتش سرخ شوروی انتقاد کرده و گفت: ۲۶ دلو روز خروج ارتش سرخ از افغانستان نیست؛ بلکه روز اخراج اتحاد جماهیر شوروی از کشور است.
او از جهاد و مقاومت مردم افغانستان قدردانی کرده و گفت: جهاد مردم افغانستان دو قاره را از اشغال نجات داد، جهاد و مقاومت مردم افغانستان طلایی‌ترین فصل تاریخ کشور است.
۳۲ سال پیش در ۲۶ دلو سال ۱۳۶۷ خورشیدی آخرین قطعات نیروهای اتحاد جماهیر شوروی پس از حدود یک دهه جنگ، از افغانستان خارج شدند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا