آخرین اخبارافغانستانسیاست

وزیر دفاع ترکیه:

موضوع تامین امنیت میدان هوایی کابل از سوی نظامیان ترک زیر بررسی است

وزیر دفاع ترکیه می‌گوید که موضوع تامین امنیت میدان هوایی کابل از سوی نظامیان ترکیه، در روزهای آینده مشخص خواهد شد و هنوز زیر بررسی است.


به گزارش خبرگزاری دید، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز پنج شنبه(۲۱ اسد) گفت که موضوع مدیریت و مسئولیت امنیتی میدان هوایی کابل در روزهای آتی مشخص می‌شود.
او به خبرگزاری آناتولی گفته که از نظر ترکیه جان سربازانش در افغانستان از هر چیز دیگری مهم‌تر است و ترکیه سربازانش را به خطر نمی‌اندازد.
دولت ترکیه پیشنهاد داده که بعد از خروج نظامیان امریکایی و ناتو از افغانستان، مدیریت و حفاظت از میدان هوایی بین‌المللی کابل را به شرط حمایت‌های مالی، سیاسی و لوجستیک متحدانش مخصوصاً واشنگتن، برعهده بگیرد.
در همین حال، حمدالله محب مشاور امنیت ملی کشور نیز ماه گذشته تایید کرد که افغانستان و ترکیه برای تامین امنیت میدان هوایی کابل پس از خروج نیروهای خارجی، در حال مذاکره هستند و تنها برخی مسائل باقی مانده است.
ورود ترکیه به بحران افغانستان با سخنان شب گذشته رجب طیب اردوغان وارد فاز دیگری شد. او گفت که حاضر است با رهبر طالبان دیدار کند و پیش از این نیز گفت‌و‌گوهایی میان ترکیه و طالبان صورت گرفته است.
اردوغان دیروز با اشرف غنی رییس‌ جمهور کشور نیز به صورت تیلفونی گفت‌و‌گو و از گسترش بحران در این کشور ابراز نگرانی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا