آخرین اخبارافغانستانسیاست

ادامه همکاری‌های بین دو کشور؛

موضوع دیدار عبدالله و کاظمی قمی

خبرگزاری دید: در دیدار نماینده ایران در امور افغانستان و عبدالله عبدالله، در خصوص وضعیت کنونی افغانستان و ادامه همکاری با افغانستان در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، بشردوستانه، آموزشی و غیره بحث و تبادل نظر صورت گرفت.


حسن کاظمی قمی نماینده ایران در امور افغانستان در چهارمین روز از سفر خود به کابل با عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی دولت پیشین دیدار و گفت‌وگو کرد.
در این دیدار دو طرف درباره وضعیت کنونی افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.
عبدالله عبدالله در این دیدار گفت که طرف ایرانی بر ادامه همکاری با افغانستان در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، بشردوستانه، آموزشی و غیره متعهد شده است.


نماینده ایران در امور افغانستان درباره دیدارهای امروز و روز گذشته خود در کابل گفت: در دیدارها توافق شد کمیته‌های همکاری مشترک دو کشور تشکیل و فرایند امور برای بهبود شرایط ⁧ ملت افغانستان به صورت منظم پیگیری و به مرحله اجرا برسد.
در سومین روز سفر نماینده ویژه رییس جمهور ایران در امور افغانستان به کابل، کمیته‌های همکاری مشترک میان دو کشور آغاز به کار کردند.
نمایندگان ایران و طا-لبان در پنج کمیته اقتصاد، سوخت، آب و برق، اتباع خارجی و فرهنگ برنامه‌های خود را برای توسعه روابط بین دو کشور ارائه کردند، کمیته اقتصاد، تجارت و سرمایه گذاری شلوغ‌ترین کمیته بود که سرپرستان وزارتخانه‌های اقتصاد و کشاورزی طا-لبان در این کمیته حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا