آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

داکتر عبدالله:

مکان مذاکرات سبب تاخیر در انجام مذاکرات نباید شود

رییس شورای عالی مصالحه ملی تاکید کرده که محل مذاکرات نباید سبب تاخیر در آغاز مجدد مذاکرات شود و هیئت مذاکره کننده دولت با رهنمودهای واضح به دور دوم مذاکرات خواهد رفت.
به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی امروز شنبه( ۶ جدی) در دومین نشست کمیتۀ رهبری شورای عالی مصالحه ملی گفت که امروز جلسه با حضور هیئت مذاکره‌کننده برگزار و برنامۀ هیئت برای دوام مذاکره شنیده می‌شود.

عبدالله بیان کرد که هیأت مذاکره کننده، ۹۰ روز گفت‌وگوهای جدی در دوحه داشت. اکنون مهم است که هیئت با رهنمود واضح به دور دوم مذاکرات برود.
او در این نشست خاطرنشان کرد که «محل مذکره نباید سبب شود که مذاکره به تأخیر افتد. هیئت باید با اطمینان به مذاکرات شرکت کند».
عبدالله عبدالله گفت که برای صلح ارادۀ قطعی و جدی وجود دارد. جامعۀ بین‌المللی، کشورهای منطقه و مردم افغانستان از صلح اعلام حمایت کرده‌اند. مردم افغانستان صلح باعزت، عادلانه و پایدار می‌خواهند که در آن ارزش‌های ملی و اسلامی و دستاوردها حفاظت شود و مردم با خود و با جهان در صلح و امنیت زندگی کنند.
رییس شورای عالی مصالحه ملی افزود: مسئولیت بزرگ بر عهده شورای عالی مصالحه ملی و هیئت مذاکره کننده است. مسئولیت ما پایان درد و رنج مردم افغانستان است.
او همچنین گفت که امروز هم شاهد حوادثی در کابل بودیم. این قصۀ همۀ روزۀ مردم افغانستان است. هیچ اولویتی بالاتر از صلح قابل قبول و با عزت وجود ندارد. این گرانی مسئولیت و وظیفه ما و هیئت مذاکره‌کننده را نشان می‌دهد.
به گفته عبدالله، هیئت مذاکره‌کننده به شورا گزارش‌ده و حسابده است و این هیئت، حمایت کامل شورا را با خود دارد. او افزود: انتظار داریم بیشتر از گذشته به صلابت از مردم نمایندگی کنند.
این مقام حکومت همچنین عنوان کرد که هیئت مذاکره کنندۀ افغانستان از تنوع و کثرت افغانستان نمایندگی می‌کند. همۀ اعضای هیئت مورد اعتماد شورا است. هیچ وقت نباید یک عضو هیئت فکر کند که در پروسه شریک نیست. همه مالک پروسه هستند.
این دومین نشست شورای رهبری مصالحه ملی است؛ نخستین نشست آن پس از چند ماه انتظار در ارگ برگزار و افتتاح شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا