آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

دبیر کل ناتو:

طالبان باید تمایل واقعی برای صلح نشان دهند

دبیر کل ناتو در نشست پارلمانی مقامات ناتو در لندن گفته که ناتو از آغاز مجدد مذاکرات صلح بین طالبان و مقامات امریکایی استقبال می‌کند.

دبیر کل ناتو در نشست پارلمانی مقامات ناتو در لندن گفته که ناتو از آغاز مجدد مذاکرات صلح بین طالبان و مقامات امریکایی استقبال می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دید، ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو در نشست پارلمانی مقامات این سازمان در لندن گفته است که طالبان باید تمایل واقعی خود را برای صلح نشان داده و خشونت‌ها را در افغانستان کاهش دهند.
دبیر کل ناتو در این نشست تأکید کرده است:« ما از آغاز مجدد مذاکرات صلح استقبال می‌کنیم، اما پس از آن طالبان باید تمایل برای مصالحه واقعی نشان دهند.»
به گفته وی، بدبختانه در حال حاضر ما می‌بینیم که طالبان به جای ختم خشونت‌ها، آن را افزایش می‌دهند.
آقای استولتنبرگ در باره حملات ۱۱ سپتمبر گفت که این تنها حمله به ایالات متحده نبود، بلکه حمله به آزادی و دموکراسی در سراسر جهان بود.
ینس استولتنبرگ همچنان خاطرنشان کرده است که لازم است در هرنوع توافق صلح، تضمین‌های معتبری از طالبان گرفته شود.

دبیرکل ناتو همچنان از طالبان خواست در صورت شروع مذاکرات از خود نرمش نشان داده و حاضر شوند از برخی خواسته‌ها و شرایط‌ شان بگذرند.
دبیر کل ناتو همچنان افزوده است که این سازمان به افغانستان متعهد است تا اطمینان حاصل شود که این کشور دیگر به پناه‌گاه امن برای تروریستان بین‌المللی تبدیل نمی‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا