آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحزنانسیاست

ناتو: تعهدات ما در روند صلح افغانستان استوار است

سفرای کشورهای عضو ناتو در دیدار با اعضای هیئت مذاکره‌کننده دولت در مورد روند صلح، حقوق بشر، حقوق زنان و اقلیت‌ها و ضرورت به اعلان آتش‌بس تبادل نظر کردند.

به گزارش خبرگزاری دید، وزارت دولت در امور صلح به تازگی در اعلامیه‌ای می‌گوید که محمدمعصوم استانکزی رییس هیئت مذاکره‌کننده و شماری از اعضای این تیم با سفرا و نمایندگان کشورهای عضور ناتو آنلاین گفت‌وگو کردند.
در این نشست، اعضای هیئت مذاکره‌کننده در زمینه همکاری‌های ناتو در حمایت از حقوق بشر، حقوق زنان و اقلیت‌ها و ضرورت به اعلان آتش‌بس دوام‌دار صحبت کردند.

در اخیر این نشست استیفانو پونتیکوروو نماینده ارشد ملکی ناتو در افغانستان با ابراز امتنان از حضور اشتراک‌کنندگان گفت که ناتو به تعهدات خود نسبت به حمایت از روند صلح افغانستان متعهد می‌باشد.
استانکزی با اظهار سپاس از حمایت‌های بین‌المللی به ویژه کشورهای عضو ناتو از روند صلح افغانستان و تأکید آن‌ها بر ختم خشونت‌ها، گفت که روند مذاکرات صلح به همان سرعتی که لازم است، به پیش نمی‌رود و نیاز است بنابر خواست مردم، آتش‌بس برقرار شود.

از سویی هم، اعضای هیئت مذاکره‌کننده با نمایندگان زنان از ۱۶ ولایت افغانستان صحبت کردند.
عدم حضور طالبان در میز مذاکرات صلح، برقراری آتش‌بس و ختم خشونت‌ها، حفظ جمهوریت و دستاوردهای اخیر زنان، حفظ حقوق بشر و شمولیت زنان در روند مذاکرات از جمله مواردی بود که در این نشست روی آن بحث و تبادل نظر صورت گرفت.
نمایندگان زنان از ولایات جوزجان، کابل، بدخشان، پروان، هلمند، تخار، پکتیا، پکتیکا، نیمروز، میدان‌وردک، بغلان، قندهار، سمنگان، ننگرهار، لوگر و دایکندی در این نشست حضور داشتند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا