آخرین اخبارافغانستانجهانروند صلحسیاستصلح

ناتو: صلح در افغانستان نیاز به اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی دارد

سرمنشی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) می‌گوید احیای روند صلح افغانستان نیاز به کاهش خشونت‌ها و تعامل سازنده بازیگران منطقه‌ای و جامعه بین‌الملل دارد.


به گزارش خبرگزاری دید، ینس ستولتنبرگ سرمنشی پیمان نظامی ناتو در کنفرانس خبری پیش از برگزاری نشست وزرای خارجه این سازمان گفت که وزرای خارجه به مشورت‌های خود در مورد وضعیت افغانستان، حضور نظامی ناتو و ارزیابی گام‌های بعدی ادامه می‌دهد.
سرمنشی ناتو مذاکرات صلح را تنها راه پیدا نمودن یک راه حل سیاسی و با دوام برای جنگ در افغانستان و حفظ دستاوردها دانست و گفت: تمرکز اصلی حمایت از تلاش‌های جدید برای پیشرفت در مذاکرات صلح است.
در مورد حضور نیروهای ناتو در فغانستان، ستولتنبرگ گفت: وزرا به رایزنی‌های خود در باره وضعیت افغانستان و حضور نظامی ما برای ارزیابی گام‌های بعدی ادامه می‌دهند. هیچ گزینه آسانی نیست. در حال حاصر، همه گزینه‌ها روی میز است. وضعیت امنیتی دشوار است.
وی افزود که ناتو تمام اقدامات لازم را برای حفظ جان نیروها انجام خواهد داد.
سرمنشی ناتو با بیان اینکه متحدان ناتو به شدت از تلاش‌های جدید در روند صلح پشتیبانی می‌کند، گفت: این امر نیاز دارد که تمام طرف‌ها برای دستیابی به پیشرفت کار کنند، سطح بالای خشونت را کاهش دهند و با حسن نیت مذاکره کنند. این امر همچنان به تعامل سازنده تمام بازی‌گران منطقه‌ای و جامعه بین‌الملل نیاز دارد.
گفتنی است که وزرای خارجه ناتو امروز و فردا در مورد گام‌های آینده این سازمان رایزنی می‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا