آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمروند صلحسیاست

ناتو: طالبان باید به تعهدات خود عمل کنند

ینس استولتنبرگ سر منشی سازمان اتلانتیک شمالی (ناتو) گفته است که هر تصمیمی در مورد افغانستان پرهزینه است و اینکه طالبان بایدن به تعهدات خود عمل کنند.

به نقل از آناتولی، ینس استولتنبرگ سر منشی ناتو به تازگی در نشست خبری مشترک با نخست‌وزیر بلژیک در مورد خروج نیروهای این سازمان از افغانستان گفته است که هر تصمیمی در مورد خروج یا ادامه حضور در افغانستان باید توسط کشورهای عضو گرفته شود.
استولتنبرگ با بیان این که هر تصمیمی بگیریم هزینه خواهد داشت، گفته است: اگر افغانستان را ترک کنیم، تلاش‌های روند صلح و دستاوردهای حاصل از مبارزه با تروریزم در سال‌های اخیر ممکن است به خطر بیفتد و این خطر هم وجود دارد که افغانستان بار دیگر به یک پناه‌گاه امن برای تروریزم بین‌المللی تبدیل شود.
سرمنشی ناتو با اشاره به اینکه شاید حملات علیه سربازان ناتو در افغانستان افزایش یابد، تاکید کرده است: پیام من به متحدان ناتو این است که ما هر تصمیمی بگیریم باید کنار هم باشیم. ما با هم به افغانستان رفتیم و باید حضور خود را با هماهنگی ادامه دهیم و اگر زمان مناسب فرا رسید، باید باهم آن کشور را ترک کنیم.
وی در ادامه گفته است: طالبان باید به تعهدات خود در زمینه قطع ارتباط با تروریست‌های بین‌المللی به ویژه القاعده عمل کند. خشونت باید کاهش یابد. ولی هنوز خشونت علیه غیرنظامیان و روزنامه نگاران در افغانستان ادامه دارد.
سرمنشی ناتو افزوده است که افغانستان یکی از موضوعات اصلی در نشست وزیران دفاع ناتو در ماه جاری خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا