آخرین اخبارافغانستانسیاست

ناتو و امریکا سالانه ۴ میلیارد دالر تا ۲۰۲۴ به افغانستان کمک می‌کند

ایالات متحده و سازمان پیمان نظامی ناتو قرار است تا ۲۰۲۴ سالانه ۴ میلیارد دالر برای تمویل نیروهای امنیتی افغانستان پرداخت کنند.


به نقل از لاس انجلس تایمز، ایالات متحده و سازمان پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) وعده داده است تا سالانه ۴ میلیارد دالر به ارتش افغانستان تا ۲۰۲۴ کمک کند.
امریکا تا کنون ۸۹ میلیارد دالر طی ۲۰ سال گذشته برای ایجاد، تجهیز و آموزش نیروهای امنیتی افغانستان مصرف کرده است. بخشی از این هزینه شامل حدود ۱۰ میلیارد دالر برای وسایط نقلیه و هواپیما، ۳.۷۵ میلیارد دالر برای سوخت واسطه‌های ارتش افغانستان بین ۲۰۱۰ – ۲۰۲۰ و ۵.۸ میلیارد دالر برای اقتصاد و توسعه زیربناهای دولت از ۲۰۰۱ بدینسو می‌شود.
در ۲۰۲۲، ایالات متحده ۳.۳ میلیارد دالر برای کمک به افغانستان اختصاص داده است. این کمک شامل ۱ میلیارد دالر برای حمایت از قوای هوایی افغانستان، ماموریت‌های ویژه و ۱ میلیارد دالر برای سوخت، مهمات و پرزه‌جات و ۷۰۰ میلیون دالر معاش سربازان افغانستان می‌شود.
با این حال، اداره بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) با بیان این‌که بیش از ۸۰ درصد بودجه دولت افغانستان از سوی ایالات متحده و متحدانش پرداخت می‌شود، گفته است که میلیون‌ها دالر پول‌های کمک‌شده به دلیل سوء‌استفاده و فساد حیف و میل می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا